Externe HD Stuk? Formateren lukt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timothy271

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2008
Hoi,

Ik heb een Externe HD. Waar ik plots geen informatie meer van kon halen.
Alles bleek stuk te zijn dus ik dacht dan probeer ik hem maar te formateren.
Toen ik dat wou doen merkte ik dat de HD in FAT32 stond.
Dus ik formateerde hem naar NTFS.
En daar liep het dus mis. Formateren wou niets doen en als ik nu de schijf aansluit, dan weet hij dat er iets aanhangt, maar niet de grootte of wat het is. Hij geeft dan als naam Lokaal Station.

Als ik hem probeer te formateren gaat de progressbar niet verder(in Vista).

Weet iemand misschien wat het probleem kan zijn? Of misschien een tool voor te formateren, dan probeer ik het daar eens mee.

Het gaat om een WD van 640 G. De pc waar hij aan hangt is een Vista. Maar aan andere pc's is er geen ander resultaat.

Mvg

Timothy

Formatteren met Vista kan nog wel eens voor de nodige problemen zorgen.

Ik gebruik zelf voor het formatteren van schijven GPARTED.
Dit moet je dan wel op een bootable CD branden, en vervolgens de computer vanaf de CD opstarten.
Het enige nadeel ervan is dat er (nog) een kleine bug inzit en die luid als volgt:

///WARNING/// Due to a hardware/firmware bug, it's _NOT_ recommended to run GParted live on some types of HP Pavilion machines. Otherwise your VGA card fan might be dead. For more info, please refer to this bug report.

Download link (voor GPARTED): http://gparted.sourceforge.net/download.php

Directe download link: http://downloads.sourceforge.net/sourceforge/gparted/gparted-live-0.4.5-3.iso?use_mirror=kent

Mocht je ergens tegen een probleem op lopen met het gebruik ervan dan help ik je graag :thumb:

P.S. De directe link is een iso. Ik neem aan dat je weet hoe je een iso moet branden, anders hoor ik het wel :thumb:

Laatst bewerkt:
Formatteren met Vista kan nog wel eens voor de nodige problemen zorgen.

Ik gebruik zelf voor het formatteren van schijven GPARTED.
Dit moet je dan wel op een bootable CD branden, en vervolgens de computer vanaf de CD opstarten.
Het enige nadeel ervan is dat er (nog) een kleine bug inzit en die luid als volgt:

///WARNING/// Due to a hardware/firmware bug, it's _NOT_ recommended to run GParted live on some types of HP Pavilion machines. Otherwise your VGA card fan might be dead. For more info, please refer to this bug report.

Download link (voor GPARTED): http://gparted.sourceforge.net/download.php

Directe download link: http://downloads.sourceforge.net/sourceforge/gparted/gparted-live-0.4.5-3.iso?use_mirror=kent

Mocht je ergens tegen een probleem op lopen met het gebruik ervan dan help ik je graag :thumb:

P.S. De directe link is een iso. Ik neem aan dat je weet hoe je een iso moet branden, anders hoor ik het wel :thumb:

Kus nu mn kl*ten ^^ Da werkt :D

Hartelijk bedankt!! Ik hoop dat deze nu blijft werken.
Ik ben nu bestanden erop aan het kopieren. Ik laat de vraag nog even opgelost om te zien of die seffens nog werkt ;)

Alvast Hartelijk bedankt!

Kus nu mn kl*ten ^^ Da werkt :D

Hartelijk bedankt!! Ik hoop dat deze nu blijft werken.
Ik ben nu bestanden erop aan het kopieren. Ik laat de vraag nog even opgelost om te zien of die seffens nog werkt ;)

Alvast Hartelijk bedankt!

Ok, het formateren is gelukt, en de computer neemt de HD nu echt als een HD aan. Maar deze gaat ongelooflijk traag! En wanneer ik iets kopiër, dan blijft die op een bepaald moment gewoon staan. Later krijg ik dan een melding dat het liedje niets is kunnen overzetten.

Iemand een idee hoe dat komt?
Als ik het naar een andere HD kopieren, hetzelfde type en merk, dan geeft deze geen fouten.

Mvg Timothy

Probeer hem nog eens opnieuw te formatteren, als daar de mogelijkheid nog voor is.
Waarschijnlijk is er iets met formatteren mis gegaan :thumb:

Probeer hem nog eens opnieuw te formatteren, als daar de mogelijkheid nog voor is.
Waarschijnlijk is er iets met formatteren mis gegaan :thumb:

Heb hem al 3maal geformateerd. maar het rare is, als ik dit met het formateren van vista, of xp doe, dat dan de HD precies naar de ***** gaatt, hij doet niks meer, hij voltooid het formateren niet. dan moet ik deze steeds opnieuw met Gparted formateren:s

Mvg timothy

Wat ook wel eens kan werken (doorloop de stappen, je gaat Vista niet echt herinstalleren):

1) Zorg dat de CD-drive in de opstart volgorde van de bios als eerste staat.

2) Doe de Windows Vista CD in de laden en start de pc opnieuw op.

3) Vlieg even door de wizard heen totdat hij vraagt waar je Vista wilt installeren.

4) Selecteer de schijf die je wilt formatteren, en formatteer deze (deze optie komt ergens onderaan in beeld als je de schijf hebt geselecteerd).

5) Na het formatteren breek je de wizard af en haal je de CD uit de laden.

6) Start de pc op en kijk of het nu wel werkt! :thumb:

Veel succes en we horen van je! :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan