Externe HD+USB = Na verloop van tijd: Crash..

• Onderwerp starter Onderwerp starter OSR
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

OSR

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 jul 2006
Beste mensen,

Ik heb een probleem met me externe HD via USB, die ik direct op me pc heb aangesloten.

In eerste instantie lijkt het allemaal goed te werken (De HD bevat meerendeels muziek bestanden) maar na verloop van tijd (geen vast aantal minuten o.i.d) loopt de hele computer vast, muis,keyboard,beeldscherm en hoor je een schelle piep uit de pc komen.. de PC is dus gecrashed en moet opnieuw worden op gestart..
Na dat alles weer is opgestart werkt het weer een tijdje en na verloop van tijdje herhaalt zich dit probleem. Zelfs als er geen bestanden van de externe HD worden gebruikt..

Ik weet 100% Zeker dat het aan de Externe HD. Als ik deze namelijk niet inschakel heb ik er geen last van.. Verder werkt me muis ook op USB maar die heeft nergens last van..

Beide zijn aangesloten op een USB2.0 Controller kaartje die ik een jaartje geleden er heb in gezet.. aangezien ik toen nog geen USB2.0 had en me Externe HD had wel USB2.0 nodig.

Nu had ik ooit nog iets geprobeerd namelijk de externe hd op een andere computer aangesloten, en deze hd via het netwerk geshared... hierdoor had ik ook totaal geen problemen en werkte alles gewoon normaal. Nu heb ik geen netwerk meer, en moet de HD wel op deze pc worden aangesloten, maar het veroorzaakt dus nog al vaak een vastloper, en dat lijkt me ook niet echt gunstig voor de bestanden die er op staan..

Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen, en hoe dit misschien kan worden opgelost?

Voor zover ik heb ondervonden ligt het ergens aan mijn pc, aangezien de externe HD wel op andere pc's werkt en is ook gewoon nieuw. Het vreemde is alleen dat mijn muis nergens last van heeft...

Alvast bedankt,

OSR!

Wat voor merk usb kaart heb je er bij gestoken?
En wat voor ext. hd is het

Conceptronics PC INTERFACE CARD 4X EXT USB2.0...
en een Maxtor 250GB HD.

Laatst bewerkt:
Als je hd afsluit dus stekker uit de usb aan sluiting is het probleem dan verholpen.?

Hoeveel watt en merk voeding heeft je pc?
Heeft de externe hd ook een eigen voeding?

Ik denk inderdaad ook dat je voeding het niet trekt! hoeveel watt is je voeding?

Wordt je usb kaartje niet e warm en zit ie goed in zijn slot?

Mijn externe HD krijgt de voeding gewoon via het stroomnet.. maar er zit ook een power on/off knop op, dus misschien ook eigen voeding?. Als ik mijn HD uit de usb haal maar de power op de schijf aanlaat is het allemaal oke, en crasht er niks (is dan natuurlijk ook niet aangesloten op de PC), als ik hem uitzet en de usb wel in de pc laat is alles ook gewoon goed...

Mijn voeding in mijn pc is 300 of 350 Watt.. iig hoger dan 220/230.. en het wattage(?) van mijn Externe HD weet ik niet..

overigens weet ik wel dat de voeding van mijn pc niet van het beste merk is.. welke weet ik niet maar het stelt niet veel voor :)

USB kaartje zit 100% goed in het slot.. te warm zou ik even kunnen voelen als die weer vastloopt, maar ik zou dan denken dat me muis ook moet vastlopen (die zit op hetzelfde kaartje)

Laatst bewerkt:
OSR zei:
USB kaartje zit 100% goed in het slot.. te warm zou ik even kunnen voelen als die weer vastloopt, maar ik zou dan denken dat me muis ook moet vastlopen (die zit op hetzelfde kaartje)
Je schrijft zelf dat je hele pc vastloopt.....

oja dom natuurlijk...
:)

ik bedoelde er eigenlijk mee dat het kaartje geen problemen heeft als alleen de muis er op zit. maar ik heb trouwens ook geprobeerd de HD op een andere usb poort (1.0) aan te sluiten, werkt ook wel, maar geef hetzelfde probleem...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan