Externe HD USB of FireWire

Status
Niet open voor verdere reacties.

ekimike86

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2006
He hallo. Ik heb een Toshiba 320 GB externe HD en die is nu aangesloten op mijn laptop maar het gaat allemaal zo tergend langzaam als ik, bijvoorbeeld, een kleine 5 gig van mijn HD naar mijn externe HD wil kopieren.

Op de achterkant gaat er een kabel naar mijn usb poort. Zodra het apparaat aangaat geeft hij aan dat het sneller kan werken met usb 2.0, maar dat heb ik dus niet. Is het verstandig om daar zo'n kaartje voor te kopen zodat ik mijn ext. HD daar op aansluit. Of kan je ook (goedkoop) een Fire Wire kabel kopen? Ik heb niet zo gek veel verstand van firewire. Weet wat dat ik er een aansluiting voor heb... althans dat denk ik haha.:thumb:

Wat is het goedkoopste alternatief overigens?

Hallo !

Of je een Firewire-aansluiting hebt kan ik je niet vertellen ! (geen glazen bol).
Kun je toch zo zien ?
Een USB 2.0 is zomaar ongeveer een factor 40 sneller, dus dat kan de moeite lonen.
Ik heb es zo'n kaartje gekocht voor 15 euri's, dus ?

greetz,

Harry.

als een firewire aansluiting zo'n piepklein plat gaatje is (small bekkie) dan heb ik die.

USB 2.0 kaartje 40 x sneller? klinkt goed! probleem zou kunnen zijn dat ik ook een kaart voor mijn internet heb (dit zit in de bovenste cardbus, heb daar onder nog wel ruimte maar geen idee of dat allemaal past).

Hoi,

Als je even verteld wat voor MOBO je hebt kan ik je beter raden.
Een USB 2.0 uitbreidingskaart past in een PCI-slot, dus als je er nog een vrij hebt: geen probleem.
N.B. Firewire en USB 2,0 ontlopen elkaar niet zoveel in snelheid !

greetz,

Harry.

Volgens mij is qua firewire en usb 2.0 niet de doorvoer snelheid de bottleneck, maar de snelheid van de drive. De knapste drive, bij mijn weten, haalt de max doorvoersnelheid van usb 2.0 en firewire niet eens...

ik zal mijn laptop even meenemen naar de MyCom om te vragen of er nog een USB 2.0 kaart in kan. :) kan ik tenminste wat sneller werken de komende tijd.

Iedereen bedankt voor de comments :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan