Externe HD valt continu weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bermuda

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2008
Hey,

Mijn probleem met de externe HD is dat hij steeds weg valt. Ik steek hem in allerlei usb poorten, 4 van de 5 keer krijg ik het bericht dat mijn USB device niet herkent wordt. Dan, als hij hem eindelijk wel herkent valt hij steeds om de 10 seconden weg. Ik probeer een bestand over te zetten, maar dat wordt steeds onderbroken. Hij komt wel weer meteen terug nadat hij wegvalt, maar 10 seconden later valt ie weer weg en dat gaat zo de hele tijd door...

Op schoolcomputers krijg ik ook heel veel het bericht dat hij niet herkent wordt, en hij valt ook erg vaak weg... ligt dit aan de harde schijf zelf of aan het kabeltje wat erbij hoort?
Ik heb nu een bestand maar voor 5% over gezet, nu kan ik hem niet meer verwijderen omdat het bestand corrupted en onleesbaar is.

Laatst bewerkt:
Probeer eens een andere usb-kabel. Ik had zoiets met een externe cardreader, van alles geprobeerd en niks hielp.Totdat ik de kabel van mijn fototoestel probeerde (mini-usb ->usb), nooit meer problemen gehad. Worth the try..

Als het een externe HD is zonder voeding dan kan het inderdaad aan de USB kabel liggen, waarschijnlijk gaat er dan net niet genoeg stroom door om de verbinding tot stand te houden.
Sommige USB HD's hebben soms een extra aansluiting met een usb kabeltje met in de PC een normale USB aansluiting en in de HD een ronde voeding aansluiting.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan