Externe HD valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

NorthDakota

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jan 2006
Ik heb een externe harde schijf van 160 GB. Het is er een van LaCie. Hij heeft het ongeveer 5 maand zonder problemen gedaan. Maar sinds een aantal maanden gebeurt het nogal vaak dat hij zichzelf uitschakkeld. Dit gebeurt wanneer ik nieuwe bestanden op de schijf wil zetten. Er is nog 50 gb vrij en wanneer ik alleen 'lees' van de schijf is er niets aan de hand, maar het maken van een nieuwe map of zelfs het kopieren van een mp3tje van mijn interne schijf naar mijn externe leverd al problemen op.
Weet iemand wat er hier niet helemaal goed gaat en wat ik er aan kan doen???

Hoe zit je hdd aangesloten? Alleen een usb kabel of heeft hij ook nog een eigen voeding?
Want het kan nog is zo zijn dat je teveel apparaten op je usb-poorten hebt staan en dat hij niet genoeg stroom heeft om al die apparaten aan te sturen. En het kost extra energie wanneer je iets wilt opslaan of maken op zo'n schijf

Ik heb idd een usb externe harde schijf met eigen voeding. Met daarnaast nog een muis en een webcam/printer aangesloten. Hij heeft hier nooit problemen mee gehad. Die andere usb apparaten zaten er al in voordat de externe hdd erbij kwam.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan