Externe HD verdwenen na W7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wouliton

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2007
Ik heb een externe HD van Toshiba. Op mijn PC had ik Windows XP geïnstalleerd. Na de installatie van W7 was ik niet tevreden en heb ik Windows XP weer terug schoon geïnstalleerd. De externe HD wordt nu echter niet meer gevonden. Hij is 350 gig groot en alleen een klein stuk van deze externe HD (27 MB) wordt gevonden. Ik heb op deze HD een veilige schijf partitie aangemaakt. Bij het opstarten wordt er om een wachtwoord gevraagd. Daarna wordt veilige schijf geactiveerd. Dat gaat nog steeds goed, echter na het invullen van het wachtwoord gebeurt er niets. De veilige schijf wordt niet gevonden. Het lijkt er op dat W7 iets onherstelbaar heeft veranderd. Wie kan mij helpen?:confused::confused:

Laatst bewerkt:
Kun je bij schijfbeheer de partities wel zien?
Dit kun je doen door te kijken bij apparaatbeheer.
Misschien eventueel dat de software de schijf hem niet laat activeren of het kan zijn dat er een verkeerde stationsletter wordt gekoppelt maar die al in gebruik is, vaak is dat als je een kaartlezer in je pc hebt of usb sticks. Want dan willen ze hem ook niet altijd herkennen.

Of kijk even bij apparaatbeheer of er geen geel bolletje is met niet geinstalleerde drivers.

Probeer hem ook eens in een andere computer als dat kan.

Externe HD verdwenen

Als ik de externe HD heb aangezet en het wachtwoord heb ingevoerd teneinde de veilige partitie te activeren, wordt deze zichtbaar in schijfstations van apparaatbeheer.

Er staat in apparaatbeheer geen geel bolletje.

Ik heb de nieuwste software van de site van Toshiba gehaald en geïnstalleerd.

Over de stationsletter kan ik niets zeggen. Alle stations hebben een eigen letter. Ik zou niet weten wat de letter van de veilige partitie zou zijn (de externe HD EN de veilige partite van die HD hebben altijd een aparte letter gehad.

Ik ga hem binnenkort in een andere PC met XP proberen.

Bedankt voor de reactie. (Ben een poosje weg geweest).

Kun je bij schijfbeheer de partities wel zien?
Dit kun je doen door te kijken bij apparaatbeheer.
Misschien eventueel dat de software de schijf hem niet laat activeren of het kan zijn dat er een verkeerde stationsletter wordt gekoppelt maar die al in gebruik is, vaak is dat als je een kaartlezer in je pc hebt of usb sticks. Want dan willen ze hem ook niet altijd herkennen.

Of kijk even bij apparaatbeheer of er geen geel bolletje is met niet geinstalleerde drivers.

Probeer hem ook eens in een andere computer als dat kan.

Ik heb al uw suggesties geprobeerd, maar kan het niet verhelpen. Echter de stationsletter veranderen lukt me niet. Ik ben in apparaatbeheer geweest (daar is nergens een geel bolletje) en kan daar geen letter veranderen. Hoe gaat dat? En welke letter zou het dan moeten worden? Ik heb de laatste software van Toshiba geïnstalleerd. Ik heb de schijf op een andere computer met XP aangesloten, niets helpt dus.
Al vast bedankt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan