Externe HD via usb poort

Status
Niet open voor verdere reacties.

lodewijk01

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2004
Hallo,

Ik heb net een nieuwe externe HD case gekocht en heb daar een HD in geplaatst.
De externe hd heeft een usb aansluiting. De externe hd case is van digiconnect (Mycom).
Nu heb ik deze aangesloten aan mijn pc een usb poort. Volgens de beschrijving moet xp het apparaat herkennen en automatisch de drivers installeren. Ik heb dus geen drivers op een cd voor deze case.
Nu wil mijn pc de externe HD niet herkennen en maakt dus ook geen drivers aan voor het apparaat.
Wie kan mij vertellen hoe dit kan? De HD wordt totaal niet herkend in mijn systeem. Ik heb dus totaal geen toegang tot deze HD. Een ander apparaat herkent hij wel op de usb. Dus aan de usb poorten kan ik naar mijn mening niet liggen.
Ik heb XP pro met 2. Ik heb standaard twee Hd in de pc geinstalleerd. Heb een p4 met meerdere usb aansluitingen.
Ik hoor graag van jullie.
Bij voorbaat mijn dank voor jullie medewerking.

Je hebt geen drivers nodig voor een usb apparaat op een XP SP2 installatie, wel heeft de drive een externe voeding nodig, die is ook aangesloten? en zit intern alles goed, qua jumper en kabel?

Als je zeker weet dat alles goed is aangesloten en bij het USB hardware icoontje staat 'onbekend apparaat' dan kan je proberen Regclean te draaien en daarna de PC een minuutje uit te zetten met de spannings kabel eruit.
Hierna start je opnieuw op en sluit de USB kabel aan, nu zou hij het moeten doen.

Alles is goed aangesloten. Bij apparatenbeheer geeft hij geen vreemde aansluitingen aan.

Je krijgt dus geen melding dat er iets is/wordt aangesloten? staat de drive ook niet in schijfbeheer?
Computer zonder drive gereboot en dan pas de USB stekker erin doen geeft ook geen melding?

ja dat klopt helemaal. Normaal wanneer je een apparaat aansluit op een usb poort en zet de stroom op het apparaat, dan herkend xp deze meteen. Nu herkend hij hem totaal niet en hij wordt niet vermeld in "Deze computer".
Ik weet het niet meer.

lodewijk01 zei:
ja dat klopt helemaal. Normaal wanneer je een apparaat aansluit op een usb poort en zet de stroom op het apparaat, dan herkend xp deze meteen. Nu herkend hij hem totaal niet en hij wordt niet vermeld in "Deze computer".
Ik weet het niet meer.

Zou hem omruilen, kan zijn dat de IDE\USB interface niet goed is.

Ik heb de usb kabel van het apparaat omgeruild. Hij doet het nu wel.
hehehehehe. Iedereen bedankt voor de reacties. Zat waarschijnlijk een breuk in de kabel.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan