externe HD voor mac en windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

lamhoang

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2004
Goede middag iedereen, prettige feestdagen.
Ik heb een Toshiba externe HD, als ik het via mijn Mac pro conf. op Dos dan herkent de mac het niet en als ik het op Mac conf. dan herkent mijn andere windows pc het niet als een HD. Wat moet ik doen zodat ik de HD op mijn beide computers kan gebruiken ?

Zoals je vast wel weet heeft een ...GB HD. Nooit zoveel gb, hij gebruikt zelf wat voor 1/2 ontzichtbare bestanden. Als je hem eenmaal op Windows aansluit worden dat windows bestanden die een Mac niet kunnen lezen.

Hoi,

Waarschijnlijk is die op Windows geformatteerd als NTFS, en op de Mac door z'n eigen type.
Macs en PC's kunnen allebei FAT32 aan, misschien als je probeert om te formatteren als FAT32.

Groet,

Zoals je vast wel weet heeft een ...GB HD. Nooit zoveel gb, hij gebruikt zelf wat voor 1/2 ontzichtbare bestanden. Als je hem eenmaal op Windows aansluit worden dat windows bestanden die een Mac niet kunnen lezen.

Nee, hij gebruikt nooit 1/2 voor ontzichtbare bestanden, die zijn van het bestand systeem. En Windows rekent in GiB, niet GB. Zoek maar op wikipedia voor het verschil.

Fijne kerstdagen!

ik dacht dat mac's wel ntfs konden lezen, maar je kunt het altijd proberen.
kloentje, het verschil in GB's komt door het verschil tussen een Gigabytes en Gibibyte

goede avond, ik heb het geformateerd als MS Dos FAT ( via de Mac ) en beide systemen herkennen het nu, dank je wel voor de raad en prettig feestdagen nog:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan