peer
Helpmij.nl boekhouder
- Lid geworden
- 18 jul 2002
Dit gebeurde op een computer (XP-home) waar de schijf al jaren op is aangesloten. IN system > hardware stond die IDE-USB Bridge vermeld als een probleem. Op een andere computer aangesloten (XP prof.) en daar dan hetzelfde probleem. De meegeleverde drivers van de HD zijn voor W98 en een installatie op XP werkt dan ook niet. (wat vlgs mij ook logisch is want in XP werd de schijf bij inpluggen op een usb aansluiting altijd meteen herkend).
Ik denk dat de HD dus kapot is, althans dat die "bridge" niet meer wordt herkend. Zijn er nog dingen die ik zou kunnen proberen om het weer werkend te krijgen? Of is het mogelijk om de schijf uit de behuizing te slopen en dan rechtstreeks (als slave?) in de computer te zetten? Kortom, het zou mooi zijn om de data op de schijf nog te redden.
Ik denk dat de HD dus kapot is, althans dat die "bridge" niet meer wordt herkend. Zijn er nog dingen die ik zou kunnen proberen om het weer werkend te krijgen? Of is het mogelijk om de schijf uit de behuizing te slopen en dan rechtstreeks (als slave?) in de computer te zetten? Kortom, het zou mooi zijn om de data op de schijf nog te redden.