externe HD werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

SX-SuperFly

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
Ik kan mijn externe harde schijf niet meer openen. Hij staat wel onder 'mijn computer' maar als ik de schijf wil openen krijg ik de volgende foutmelding:

"G:/ is niet toegankelijk. Fout tijdens een bewerking in een pagina"

Verwijderen via 'hardware veilig verwijderen' werkt wel. Daar staat de schijf ook gewoon bij. Maar als ik hem dan opnieuw aansluit loopt de boel vast en kan ik 'mijn computer' ook niet meer openen.

Externe HD is een Verbatim Model #47512 van 1TB, aangesloten via USB 2.0 en lichtnet.

Heb al eerder problemen met de schijf gehad, wat nog steeds niet is opgelost trouwens:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/713325-Externe-HD-loopt-vast

Edit: ik heb de externe hd net op een laptop aangesloten en daar kan ik hem ook niet openen. Ik krijg dan de melding dat de schijf eerst moet worden geformateerd. Dat wil ik niet want dan ben ik alles kwijt!!
Als ik dan zeg dat ik NIET wil formatteren krijg ik deze foutmelding: "F:/ is niet toegankelijk. Gegevensfout (cylische redundantiecontrole)

Laatst bewerkt:
Schijfcontrole al eens uitgevoerd met optie repareren?

ik ben nu een schijfcontrole aan het doen via de opdrachtprompt (Chkdsk). De schijfcontrole via windows (eigenschappen/extra's) liep vast.

Deze controle gaat tot nu toe goed, hij is vanochtend om 10:00u gestart en is nu op 58%:

chkdsk.JPG

Ben benieuwd.
Heb je wel met de parameter /f laten scannen?

Nee, met /r. Want:

Als u fouten wilt herstellen zonder het volume op beschadigde sectoren te controleren, typt u chkdsk volume:/f bij de opdrachtprompt en drukt u op Enter.

Als u fouten wilt herstellen, beschadigde sectoren wilt zoeken of leesbare informatie wilt herstellen, typt u chkdsk volume:/r bij de opdrachtprompt en drukt u op Enter.

Ik heb gekozen voor /r want dan wordt de boel ook direct herstelt toch?

inmiddels allemaal films en muziek bestanden aan het herstellen/vervangen...
en ik zie net dat stap 4/5 klaar is.

stap 5/5 wordt nu uitgevoerd: 'controleren van de vrije ruimte'.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan