Externe HD word niet onder Vista maar wél onder XP herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

whittey

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2005
Besturingssysteem
Win11
Hoi, mijn externe HD word niet (meer) herkend onder Vista.
Onder XP verder geen enkel probleem. (EDIt: Dus ook niet meer herkend)

Als ik em in de laptop inplug mbv een Y-stekker, komt er onder in beeld te staan dat deze snaller kan werken als ik em op een USB 2.0 poort aan zou sluiten, klik hier voor details staat er vervolgens.
Ik klik op de tekstballon en daar staan: USB Riithub 3 poorten en USB roothub 4 poorten.
Ik heb maar 3 USB poorten op mn laptop zitten, en 1 ervan is in gebruik voor de muis ..

Kijk ik vervolgens bij apparaatbeheer/USBcontrollers dan staat er een driehoekje bij USB apparaten voor massaopslag.
Ga ik deze vervolgens updaten/bijwerken dan krijg ik de melding dat de beste stuurprogramma's al zijn geinstalleerd.

De externe HD is via mijn laptop geformatteerd met de NTFS indeling, en heb er meerdere malen gegevens mee uitgewisseld naar mn pc..
Waarom dat ie het niet meer (op mijn laptop) doet is mij een groot raadsel.

Wie kan me hierbij helpen?
OS laptop= Vista Homebasic SP2

Laatst bewerkt:
Het betreft hier een laptopschijf, Maxtor 80 GB, 5400 rpm en volgens mij het Momentus type

EDIT: exacte model=Seagate Momentus 5400.3 80 GB ..

Laatst bewerkt:
Ik moet een vraag herzien, onder XP wiegert ie ook verder alles, behalve dat ie herkend word.
Ik heb de schijf uit de behuizing gehaald, vervolgens aangesloten via interne SATA kabel en hij werkt weer, maar dat is dus niet de bedoeling van het ExterneHD verhaal.

Kan het zijn dat de besturing van de externe HD (wat dus in de externe case zit) kapot is?
ik moet er wel bij zeggen dat het een Sweex Storage solution Sata USB2.0 is

Een nieuwe case aangeschaft, schijf omgezet en alles werkt weer als vanouds!Hm,Sweex troep..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan