Externe HD wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toedeloe

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2005
Ik heb van een interne HD een externe HD gemaakt maar mijn PC herkent die HD niet. Ze wordt zelfs niet vermeld in het apparaatbeheer. Het gaat om een WDC WD25020JD-00HBB0 (232 GB, IDE) en ik werk met Win 7 Home Premium 64 bit. Wat kan daarvan de oorzaak zijn? Eigenaardig genoeg: bij mijn vorige PC met XP Prof had ik daarmee geen enkel probleem. (Mijn probleem niet hetzelfde als dat van MaikelD die ze wel in het apparaatbeheer ziet - zie topic hieronder).

doet de hd het wel op een andere computer?

werken andere apparaten wel op dezelfde usb poort?

Hij doet het nog steeds perfect op mijn oude PC met Xp en alle andere apparaten werken hier op deze USB-poort

Weet er nu echt niemand een oplossing? Kan er niemand een suggestie doen?

als je naar start, computerbeheer en dan links in het menu naar schijfbeheer gaat. zie je hem daar wel tussen staan? zo ja, als wat wordt hij weergegeven?

Ik kan hem nergens vinden: niet in apparaatbeheer, niet in schijfbeheer, nergens. Sluit ik hem aan op mijn XP-PC dan verschijnt hij onmiddellijk. Raar maar waar. Heb ook al een ander usb-kabel gebruikt maar zonder resultaat. :evil:

Ik heb van een interne HD een externe HD gemaakt
HOE heb je dat gedaan? Zo'n USB storage ding gekocht waar je een HD en CD/DVD-speler kan plaatsen? Zat daar een schijfje met software bij? Misschien moet je de software/driver van dat ding vernieuwen voor W7 64 bit (je vroeg om suggesties...:) )

Ik heb mijn box gekocht bij mijn PC-winkel: het is een "ICY BOX" (+/- 36 EUR) en bij mijn weten zat daar behalve een USB-kabel en een voeding niets anders bij. Ik zal me toch maar reppen naar de winkel om mijn probleem daar voor te leggen. Dank in elk geval voor de suggestie en ik hou jullie op de hoogte.

Dat is een lastige...
Je hebt nu win7 in een 64 bits uitvoering.
Je extern gemaakte hd is voor zover ik je volg een 32 bits versie gemaakt in winxp.
Moet je niet die "nieuwe" externe schijf met z'n win xp verleden formatteren en instellen op 64 bits? (als dat kan?)

Hopelijk heb je hier iets aan...

sxxs

Mijn probleem is opgelost :thumb: Oorzaak: deze HD werd aan de PC verbonden met 2 x een passieve USB-hub. Als ik mijn HD verbind met mijn PC via een rechtstreekse USB-poort, dus op de PC, werkt mijn HD perfect. Dank aan allen voor de bereidwillige raadgevingen en .... tot een volgende keer ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan