Externe HD wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Andre Linoge

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2005
Goeie morgen

Ik heb onlangs een externe harde schijf gekocht van het merk Freecom, de Classic II 1,5 Terabyte. Aangesloten via een kabeltje op een USB poort. Gewoonlijk zie ik een nieuw station verschijnen, maar deze keer niet. Gecontroleerd in Schijfbeheer maar er is niets te zien. Nu is de aansluiting voor de kabel van de externe HD niet optimaal gebleken, wat het kabeltje wil er nogal snel uitvallen, dus verzekerd met enkele elastiekjes. Weer nagekeken, maar nog steeds geen nieuw station.
Heeft iemand enig idee wat er gaande is???

Bvd
Andre Linoge

Hoi,

Controleer door de schijf eens op een andere pc/laptop aan te sluiten.
En wat bedoel je nu precies met 'niet optimaal gebleken'. Is er iets mis met de usb-aansluiting van de externe behuizing van de schijf, met de kabel zelf of met de usb-aansluiting op de pc of laptop ....... ?
Als het inderdaad de connector van de schijfbehuizing is en er is nog garantie op .... terug ermee ....

Goeienavond

De zaak is opgelost. Ik had nog een oud kabeltje liggen, daar heb ik een stukje rubber vanaf gesneden, in de externe HD geplaatst waarna een nieuw station verscheen. Bleek dat het bijgeleverde usb kabeltje niet geschikt was.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan