Externe hd wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

hBrpq9s1

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2013
Omdat ik mijn xp over wil zetten naar windows7. Daar heb je een externe schijf bij nodig.
Alleen die word niet herkend, met de ms prompt ziet ie het wel, bij schijfbeheer ook, maar bij mijn computer en Windows easy transfer niet. Weet iemand dit op te lossen. BVD.

Heb je al geprobeerd om bij schijfbeheer een volume-naam aan je externe schijf te geven? bijvoorbeeld volumenaam "Z" .

Ja, DIRK EXTHD(j: ) heet ie in schijfbeheer, ook bij defragmenteren geeft ie dat aan.

Je moet in schijfbeheer deze schijf (j:) ook initialiseren. (rechtermuisklik). Heb je dat al gedaan?

schijf.JPG hij geeft aan in orde ( actief ) . initialiseren staat er bij mij niet bij, Openen,verkennen formateren enz..

Laatst bewerkt:
De partitie die in de regel als actief staat gemarkeerd. is de opstartpartitie.
Klik dus in Schijfbeheer op (C:) → Actie in de werkbalk → Alle Taken → Partitie als actief markeren.
Start opnieuw op.

Hoe is de situatie nu?

1. Schakel je externe schijf uit en
2. klik in Schijfbeheer op (C:) → Actie in de werkbalk → Alle Taken → Partitie als actief markeren.
3. Start opnieuw op.
4. Start schijfbeheer om te zien wat de resultaten zijn met de externe schijf ingeschakeld.

Faire Attention: Omdat ik géén opstarten bij jouw (C:) schijf zie staan, ben ik niet 100% ervan overtuigd dat deze actie goed komt.
Controleer dat dus eerst voor jezelf

Laatst bewerkt:
Geef 'm eens een andere schijfletter in Schijfbeheer, bijv. de letter V:
Ik vermoed dat er ergens een conflict is, bijv. met een netwerkschijfletter.

Tijs.

Heb ik ook geprobeerd, en alle usb poorten, snap er niks van.
Ik heb nou met easytransfer een back-up op de d schijf gezet en een kopie handmatig op de externe gezet, want ik kan 'm in schijfbeheer wel openen, ik hoop dat het lukt. Zit al weken te tobben met xp.
Misschien als windows 7 erop staat dat het dan opgelost is.

Laatst bewerkt:
Nou Windows 7 staat erop, en het probleem is opgelost, dank allemaal. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan