Externe HD wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

GinolaEHV_Spurs

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 nov 2001
Een week of twee geleden een externe HD gekocht (Toshiba, 500GB STOR.E PLUS). Vanaf de start problemen met het herkennen van de schijf door laptop/pc.
Tot op heden welgeteld tweemaal herkend door laptop (Windows 7) en eenmaal door pc (Windows XP). Dat duurde excessief lang. Bij de tweede herkenning door laptop duurde het wat korter.

Helaas herkent de laptop 'm nu ook niet meer. Lampje van HD brandt niet. Het ligt niet aan de USB-poorten, want die herkent andere apparaten wel. HD staat niet bij Apparaatbeheer, ook niet bij Schijfbeheer en ook niet bij Apparaten en Printers. USB-poorten uitschakelen en daarna na het opnieuw opstarten weer laten installeren heeft ook geen nut gehad. Als ik de HD aanraak, voel ik 'm wel 'brommen'.

Uitschakelen Firewall en Anti-Virus heeft ook geen effect.

Iemand die enig idee heeft wat er kan zijn en/of wat ik kan doen om het probleem te fixen.

Laatst bewerkt:
Hallo, je hebt zowat alles gedaan om dat ding werkend te krijgen lees ik PC en laptop. Toch vreemd. Ik zou garantie pakken. En dat lampje niet brand dat bevalt me niet zo. :(

Hmm.. .lijkt een garantiegeval te worden... als dat vanaf het begin gedaan heeft.. lijkt me geen toeval, als de kabel in orde is.

Ook als de kabel niet in orde is, is dat een garantiegeval.;)

Toch niet de schijf een keer geformatteerd, hopelijk.
Op de schijf staat hulpsoftware.
Deze moet je niet verwijderen, anders krijg je deze soort problemen.
Toshiba vind hulpsoftware blijkbaar noodzakelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan