Externe HD wordt niet meer herkend door laptop

• Onderwerp starter Onderwerp starter Monzi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Monzi

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2008
Hallo allen,

Ik heb een HDD die niet meer herkend wordt door mijn laptop. De televisie herkend hem echter nog wel, dus het is geen kabelwerk wat kaduuk is.
Heb het een en ander al zitten opzoeken op het internet en zie hem wel bij schijfbeheer staan, maar niet bij diskpart-scherm. Screenshots zijn bijgevoegd voor eventueel extra info.

Ik las ook iets van een instelling dat indien hij leeg is ook niet laten zien wordt. Nu is deze HDD dus helemaal leeg, maar heb nergens de instelling kunnen vinden.

2013-11-02 12_12_34-Computerbeheer.png2013-11-02 12_12_57-Eigenschappen van Seagate Desktop USB Device.png2013-11-02 12_11_52-C__Windows_system32_diskpart.exe.png

Mvg!

Wat bedoel je met schijf eruit halen en in een PC erbij hangen?!

Het is juist de bedoeling dat ik deze wel als draagbaar medium kan blijven gebruiken. Gezien ik hier media naar wil transfereren die ik op de tv wil laten afspelen.
Zoals je ziet is hij dus wel op de een of andere manier herkend, maar laat hij deze in Windows Verkenner niet zien en er is geen VolumeLetter meer aangegeven..

Tja, als het aan de schijf zelf ligt kun je dat repareren en weer terugplaatsten.
Indien een probleem met de controller naar USB dan zal de schijf goed zijn maar die controller niet.

Kan ook aan de laptop liggen, al in een andere lap of PC geprobeerd?

Ben inmiddels de hele tijd bezig om meer informatie te vinden..
Maar ik denk dat ik iets meer informatie over het probleem gevonden heb. Mijn HDD is denk ik geformateerd door een Linux apparaat.
Ik heb hem ooit op een digitale ontvanger aangesloten gehad om iets op te nemen en toen moest ik inderdaad formatteren. Sindsdien heb ik hem ook niet meer gebruikt, dus ik denk dat dit het is.

Nu is mijn volgende vraag dus: hoe kan ik een externe HDD met linux indeling formatteren op een Windows laptop?!

Via het testdisk tooltje kwam ik inderdaad op Linux terecht. Is me alleen nog niet helemaal duidelijk hoe ik hem kan omzetten naar een windows leesbare bestandsindeling.. Maar ik ga even wat spitten in de materie :) moet er vast wel bij staan.. Zal het resultaat uiteindelijk posten of zal vragen stellen indien nodig! Thnx tot dusver.

Partities verwijderen en de reserve MBR terugzetten, dan NTFS partities aanmaken en formateren.

Het is inmiddels gelukt :). Thanks for the tools!

Heb met de minitools partition wizard home edition heel makkelijk inderdaad de partitie kunnen verwijderen, nieuwe toewijzen, format en klaar :)!

Zal het onderwerp op opgelost zetten!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan