Externe HD

• Onderwerp starter Onderwerp starter dvr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dvr

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2001
Ik heb 'n externe HD die door Linux is geformartteerd.
Als ik die nu via USB aan mijn PC hang (voorzien van Windows XP), dan herkent Windows de HD niet, d.w.z. ik krijg wel de geluiden als je 'n USB-apparaat aansluit en/of loskoppelt, maar ik zie 'm niet in de verkenner.

Nu heb ik Ubuntu.
Daarmee ziet Linux de HD wel, maar als ik probeer d'r iets op te zetten, krijg ik de vermelding, dat ik daarvoor geen permissie heb.
Toen de partitie laten verwijderen (niet op mijn PC), maar nu ziet Linux de HD ook niet meer .
Ik zie echter ook nergens 'n mogelijkheid om 'm nu met Linux op mijn PC te formatteren.

Om een lang verhaal kort te maken; hoe kan ik die twee laten comminuceren?

waarschijnlijk heb je hem geformatteerd in ext 2 of 3 of 4. Of wat anders maar dat kan windows niet lezen. Je moet hem formatteren in FAT, FAT 32, of NTFS. Ik raad je aan om FAT32 te doen. Werkt goed met windows en linux.

waarschijnlijk heb je hem geformatteerd in ext 2 of 3 of 4. Of wat anders maar dat kan windows niet lezen. Je moet hem formatteren in FAT, FAT 32, of NTFS. Ik raad je aan om FAT32 te doen. Werkt goed met windows en linux.

Wil je de schijf gebruiken onder Windows, dan formatteren als NTFS, anders kan de schijf geen grote bestanden aan...

FAT32 werkt dacht ik echt beter met linux!
Maar goed jij kan ook helemaal gelijk hebben ;).

Jobbes

Maar ja, TS werkt met XP en wil de schijf daar ook mee gebruiken, dus....

Ubuntu kan ook NTFS geformatteerde schijven lezen en schrijven.

Ja dit is allemaal goed en aardig, maar lees mijn probleem s.v.p. nu eens goed.

In Windows(XP)verkenner zie ik de schijf niet en in Linux zie ik nergens de mogelijkheid om te formatteren.

Hoe kan ik dan formatteren in welk formaat dan ook?

Gebruik in Ubuntu de "Partition Editor" onder System > Adminstration, of type in een terminal "sudo gparted".
Hier kun je partities aanmaken en formatteren (ook NTFS).

Laatst bewerkt:
Schijfbeheer; Ja natuurlijk, dat ik daar zelf niet aan gedacht heb.:o
Daar zie ik de schijf inderdaad, bedankt voor het op weg helpen.

Met de tips voor Linux ga ik vanavond nog ff mee stoeien; eens kijken wat dat oplevert.

Nou tis gelukt hoor dankzij jullie hulp.:thumb:
Eerst met Schijfbeheer de schijf weer toonbaar gemaakt en daarna met Ubuntu de schijf geformatterd en nu ziet Windows als zowel Linux de schijf en kan ik naar hartelust kopieëren.

Laatst bewerkt:
Nou tis gelukt hoor dankzij jullie hulp.:thumb:
Eerst met Schijfbeheer de schijf weer toonbaar gemaakt en daarna met Ubuntu de schijf geformatterd en nu ziet Windows als zowel Linux de schijf en kan ik naar hartelust kopieëren.

Super:thumb: wilt u nog even zo vriendelijk zijn de status van het bericht op "opgelost" ze zetten (rechtsonder).

Met vriendelijke groeten,

Jobbes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan