Externe HDD behuizing vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hafid

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2005
Hallo dames en heren,

Ik heb een 1TB externe 2,5" HDD van Seagate, maar vind dat ding veel te groot als ik kijk naar mijn vorige externe HDD's. Ik vroeg me af of het te doen is om de HDD eruit te slopen en deze in een andere HDD behuizing te plaatsen. (zo eentje waar je een interne HDD in kan stoppen)

Hoor het graag! :thumb:

*Aanvullende vraag :P, Is het dan ook direct mogelijk om dmv een USB 3.0 behuizing er een snellere HDD van te maken? Of is daar een specifieke HDD voor nodig?

(Ik vind "Hey" trouwens wel een goede aanhef haha :P)
Mod-edit:En wij niet.leden zijn geen direct bekenden van je of honden:-)

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo manamana! Thnx voor de filmpjes. Het zijn allebei niet de HDD die ik heb, maar het is blijkbaar gwn uitproberen en rustig klussen tot de hdd los is. Ik was bang dat er misschien iets gesoldeerd zou zitten oid, maar het zijn allemaal stekkers dus!
Weet je ook toevallig of de HDD in een usb 3.0 behuizing kan of zijn daar speciale hdd's voor?

Ik maak uit het artikeltje op dat USB 3.0 een verbetering is in de overdrachtsmethode. Kan ik dan concluderen dat ELKE HDD (hedendaagse dan) geschikt is voor usb 3.0?

USB: op dit moment dè standaard voor het aansluiten van een externe harddisk. Vrijwel elke moderne pc of laptop beschikt over een aantal usb-poorten waardoor het aansluiten van een harde schijf met usb over het algemeen een fluitje van een cent is. USB is er in drie varianten: USB 1.1 (verouderd en nauwelijks meer gebruikt), USB 2.0 (huidige standaard) en USB 3.0 (nieuw en nog niet veelgebruikt).

Hier de ontwikkeling die ook ik afwacht. Als je koopt moet je de voorwaarde er goed op nalezen (geschikt voor 3.0 of niet) ;)

http://www.kieskeurig.nl/harde_schijf/informatie

Begrijp me niet verkeer haha, ik vind je informatie echt helemaal top! Maar de keuze of het usb 3.0 is of niet ligt in de behuizing en de aansluiting op je HDD. Maar nu weet ik nog steeds niet of elke 2,5" geschikt is voor de USB 3.0 aansluiting.
Miss is het antwoord al heel indirect genoemd, maar heb ik em er niet uit kunnen vissen..

Dus:
Is elke 2,5" HDD geschikt voor een USB 3.0 aansluiting?

Ik ga het gwn proberen, de behuizing komt over een weekje oid binnen en dan laat ik het wel weten als ie het doet :)

Ja die stond inderdaad ook in een van je vorige posts! Heel handig, alleen is nog steeds nergens te vinden of USB 3.0 compatibiliteit afhankelijk is van de harddisk of van de hardware in de behuizing :( We komen er gauw genoeg achter haha.

Okee een hele lompe actie begaan! :P Blijkbaar is een 2,5" schijf er in meerdere diktes en de 1 TB van mij is een dikke versie en had een behuizing van een dunne versie besteld! Ik heb em wel aan kunnen sluiten en op een USB 2.0 deed ie het gewoon. Ik heb jammer genoeg (nog) geen USB 3.0 poort of kabel bij de hand, anders had ik dat ook kunnen testen!

In ieder geval al wat nieuws. Ben verder benieuwd. Succes.

Als iemand een leuk ssd'tje wilt ruilen tegen een 1 tb externe hdd :P I'm your man!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan