Externe HDD behuizing

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joren 007

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2004
Hallo allemaal,

Ik heb 3 HDD's (2.5") liggen die uit kapotte laptops komen. Nu wil ik deze gaan gebruiken in een externe harde schijf. Zijn er behuizingen waar je alle 3 de schijven in kan bouwen? Ik heb namelijk al wel een hoop behuizingen gevonden op internet waar je er één in kan bouwen, maar dat is dus eigenlijk niet wat ik zoek. Het liefst zoek ik er ook nog een die geen externe voeding nodig heeft..

Alvast bedankt,
Joren

Wat je bedoelt is alleen in een netwerk uitvoering: een NAS. Daar kunnen vaak 3 hdd's in en die kan je vaak alleen via ethernet/router benaderen en soms via USB. Die hebben vaak wel een stroomtoevoer nodig (en dat is logisch, want die harde schijven hebben ook stroom nodig! Een USB-poort levert maar 2,5W, dus dat is nog niet eens genoeg voor 1 HDD)

Bedankt. Er zijn trouwens externe HDD's die wel echt alleen hun stroom via USB krijgen, vooral de 2.5". Maar ik twijfel zelf ook of 3 op een poort gaat lukken.

Ik heb ook iets gelezen over een RAID, iemand die weet of dit mogelijk is? En ook of het niet te duur is, want als het me teveel gaat kosten is het de moeite niet waard, dan koop ik wel gewoon een paar aparte behuizingen.

hier kan je de prijzen zien van de goedkoopste NAS. Is 180,- Anders hier een hdd bay, maar die kan je ook als externe gebruiken met een paar kleine aanpassingen. HEt is wel sata, dus als die hdd's IDE hebben, heb je een converter nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan