Externe HDD bestanden synchroniseren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nipponsei

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 apr 2008
hallo mensen,

hier de situatie:

ik heb een externe hardeschijf en een vaste schijf in mijn pc.

ik heb een aantal mapjes op mijn pc gekopieert naar mijn externe als backup.

maar elke keer als ik wijzegingen in die map maak moet ik dat ook veranderen op mijn externe.

is er een manier of een stukje software wat deze mappen van mijn vaste en externe met elkaar synchroniseren waardoor ik niet steeds alles 2x moet doen?

mvg mij.

Je kan RAID ertussen zetten, deze kan zo geconfigureerd worden dat hij de data naar 2 schijven schrijft, ik geloof dat dat RAID 1 is.

Het enige nadeel is dat RAID vrij ingewikkeld in te stellen is en RAID 1 vrij duur is.

Hier wat info.

Ik weet niet of er andere software voor is, RAID is eigenlijk een automatisch back-up systeem wat ervoorzorgt dat (met RAID 1) dezelfde data naar 2 verschillende schijven word geschreven.

Laatst bewerkt:
hallo mensen,

hier de situatie:

ik heb een externe hardeschijf en een vaste schijf in mijn pc.

ik heb een aantal mapjes op mijn pc gekopieert naar mijn externe als backup.

maar elke keer als ik wijzegingen in die map maak moet ik dat ook veranderen op mijn externe.

is er een manier of een stukje software wat deze mappen van mijn vaste en externe met elkaar synchroniseren waardoor ik niet steeds alles 2x moet doen?

mvg mij.

Type in de 'help' van Vista "synchroniseren met werkmappen"

Het is de meest eenvoudige en 'doorzichtige' manier van het maken van een backup, met als bijkomend voordeel, dat er geen speciaal programma nodig is om de data van de backup direct te kunnen raadplegen, dus gewoon via de verkenner uit Windows o.i.d.

bedankt voor de snelle reacties

jah allemaal erg duidelijk. alleen een raid opstelling lijkt me een beejte hoog gegrepen en schijfgroottes verschillen dus hou ik volgens mij minder gb's over.

dat met die werkmappen lijkt me wel een goeie oplossing aangezien ik dan geen extra programma's nodig heb.

ik wist wel dat windows een standaard manier had van synchroniseren maar wist alleen niet meer hoe :P

ik heb denk ik nu wel genoeg oplossingen dus ik ga hem hierbij sluiten :thumb:

Microsoft synctoy gratis te dowloaden en werkt naar behoren:thumb:

Microsoft synctoy gratis te dowloaden en werkt naar behoren:thumb:

WAARSCHUWING
Synctoy gaat NIET goed om met bestanden die op beide media zijn gewijzigd! Stel u heeft een document in Word op uw pc gewijzigd én het bestand op het externe medium idem dito, dan kijkt Synctoy naar het bestand dat het laatst is gewijzigd en kopieert het naar de ‘andere’ kant!!
Hoewel dit in veel gevallen 'juist' is, kan het nu net zijn dat dit niet de bedoeling is .....
Bij het gebruik van 'Werkmappen' word je hierop geattendeerd tijdens het synchroniseren.

Laatst bewerkt:
probleem is dat dat werkmappen niet werkt bij mij?

ik kan nergens synchroniseren met werkmappen vinden.

en als ik het als zoekopdracht uitvoer kom ik steeds bij synchronisatiecentrum uit wat mij meer lijkt op een tooltje voor pda's blackberry's telefoons en andere toestanden.

iig kan ik geen relatie leggen met mij hardeschijf of mijn externe dus ik kan ook niks aan instellingen wijzigen.

@ Hal 61

idd na een aantal help en zoek opdrachten in vista ben ik op de site van microsoft synctoy tegengekomen.

bedankt voor de waarschuwing TeuGem maar voor mij is dat idd een juiste manier van afhandelen.

je kan synctoy ook zo afstellen dat hij maar 1 kant op syncroniseerd.

in mijn geval dient de externe als backup dus daar verander ik zowieso niks meer aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan