Externe HDD en mediaspelers

Status
Niet open voor verdere reacties.

RutgerF

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 okt 2010
Hee,

Ik heb onlangs de LG DPW1 gekocht, een erg mooi apparaatje. Over het netwerk werkt alles perfect, maar het aansluiten van de externe HDD werkt niet. Als ik mijn Lacie Grand (1TB) probeer aan te sluiten, wordt die niet herkend als HDD zijnde. Kleinere media als USB-sticks werken wel. In de handleiding gecheckt of NTFS ondersteund werd, dat was het geval. Toch nog geprobeerde de schijf te formatteren maar dat mocht niet baten.

Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?

Alvast bedankt,
Rutger

Update: FAT HDD's en USB-sticks worden wel herkend

Laatst bewerkt:
Hallo

Je "vergat" te vermelden waarop je deze harddisk probeert aan te sluiten.

Volgens de rest van de info , vermoed ik dat het toestel waarop je deze probeert aan te koppelen geen grote harddisks ondersteund.

Meer info zal vermoedelijk wel staan in de bijgeleverde documentatie.

Probeer eens een kleinere harddisk en kijk of dat wel werkt ....

Mijn dvd speler ondersteund b.v.b. slechts hdd van max. 128GB

Peter

Laatst bewerkt:
Ik probeer het aan te sluiten op de LG DP1W (is een mediaspeler). In de bijgeleverde documentatie staat dat partities boven de 2 TB problemen kunnen opleveren. Aangezien mijn HDD 1 TB is, zal dat niet een probleem zijn.

Heb een FAT schijf aangesloten en die werkt wel. Lijkt me alleen sterk dat het hieraan ligt, aangezien ik elders heb gelezen dat NTFS schijven gewoon aangesloten konden worden. Bovendien is het een HD-speler, HD-bestanden zijn veel groter dan 4GB.

Wellicht een fabricage fout oid? Iemand nog andere suggesties?

Het kan nog liggen aan het merk of type schijf, dus probeer eens een andere externe schijf.
Merken als Lacie en Freecom zijn vaak erg lastige schijven die vaker problemen geven.
Ik gebruik een sata docking station met verschillende sata schijven van Hitachi en Samsung van 1 en 2TB zonder problemen.

Zou inderdaad kunnen hoor, maar zover ik weet; Hitachi=Lacie? Heb meerdere (3)NTFS HDD's geprobeerd, wil helaas niet lukken.

Via een omweg lukt het nu wel om bestanden van mijn Lacie af te spelen. Hiervoor moest ik de schijf opnieuw formatteren naar exFAT. Vervolgens de permissies aangepast, waardoor de bestanden via het netwerk beschikbaar zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan