externe hdd herkend en per ongeluk 1ste patitie verwijderd

Status
Niet open voor verdere reacties.

nicklatu

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2007
Het gaat hier om een USB externe hdd (IBM travelstar model: ic25n020atda04-0).
Ik heb hem gekregen en op mijn eigen pc herkend XP Prof sp2 hem niet, wordt wel aangegeven als Massa opslag. Geen paniek en sluit hem aan bij mijn bro's pc Vista en daar wordt ie wel herkend. Daar wordt het aangegeven als 2 patitie's (in mijn geval aangegeven als schijf J & K). Ik heb hem geformateerd en alles is zo gegaan als dat het moest.
Nu wil ik van 2 patitie's alles op 1 patitie laten draaien.... Wat doe ik met mijn stomme head :evil:... Ik verwijderd gewoon via Deze computer de 1ste patitie en direct daarna was mijn externe hdd verdwenen. PC herkend de usb maar wordt automatisch weer verwijderd...

Weet iemand een mogelijkheid hoe ik weer in mijn geformateerd hdd kan komen?? Bestaat er een reset of reboot voor zo'n hdd???

Help Help plzzzzz;)

Laatst bewerkt:
Kijk eens met schijfbeheer of de schijf daar zichtbaar is.
Daar kun je de schijf weer partioneren en formateren en een schijfletter toewijzen.
Type diskmgmt.msc in uitvoeren (van het startmenu) om bij schijfbeheer te komen.
Bij vista type je hetzelfde in het zoekvak van het start menu.
suc6 leo

Tnx Leo voor je reactie....
Ik heb je advies gevolgt, maar in mijn schijfbeheer wordt mijn externe hdd ook niet herkend.
Ik heb overigens een xp en heb onderhand heel internet afgezocht naar oplossingen. Maar tevergeefs...
Heb je (of andere) misschien een andere mogelijke oplossing???

Gr Nick

Laatst bewerkt:
Staat de schijf wel in apparaat beheer? misschien als onbekend apparaat bij de usb apparaten. mogelijk ook bij overige of met een uitroepteken.
Zo ja verwijder dit, ontkoppel de schijf vervolgens de schijf en sluit hem weer aan.

Laatst bewerkt:
Ik heb gekeken naar apparaatbeheer. Maar daar wordt mijn externe HDD aangegeven als USB-APPARAAT VOOR MASSAOPSLAG (Zie fig.01)

GroteFoto-83L3BV4E.jpg

Fig.01

Ik zie geen uitroepteken en heb vervolgens mijn externe hdd opnieuw aangesloten aan mijn pc. XP ditecteer een nieuwe hardware, waarvoor hij vervolgens een geschikte stuurprogramma probeert te vinden. Waarna hij antwoord met een niet juiste stuurprogramma kunnen vinden en dat mijn hardware niet goed functioneerd....

Ligt het aan mijn driver van mijn externe hdd???

Tnx Leo voor je reactie enne sry voor mijn late reactie.... Khad ff vacationnnneeeeee ;)

Groetjes NickLatu

Laatst bewerkt:
Vakantie gaat voor alles:)
oké, back to business
Heb je op de pc ooit met een programma als tweak ui schijflettters uitegezet?
Maak dit dan ongedaan.
Verder kun je het volgende proberen; selecteer de schijf in apparaat beheer. Klik op stuurprogramma en vervolgens op bijwerken.
Kies voor zelf kiezen en geef usbstore.inf op met als locatie
C:\windows\inf
Laat het installeren en kijk in diskmanagement of je de schijf nu wel ziet. Mogelijk moet je opnieuw opstarten.
suc6 leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan