externe HDD met of zonder voeding?

• Onderwerp starter Onderwerp starter apen
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

apen

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2010
ik wil graag een externe harde schijf gaan kopen omdat ik niet genoeg ruimte heb om vooral mijn virtuele machines en andere bestanden op te slaan. hierbij gaat het dus om 500+ GB aan bestanden. daarbij gaat het erom dat het zo snel mogelijk kopieert en geplakt wordt. nou is mijn vraag of het voor de snelheidsoverdracht veel uit maakt of er bij deze externe schijf een 230 volt voeding zit of dat de stroom via usb komt.

dan gaat het tussen deze 2 schijven:

http://tweakers.net/pricewatch/260694/western-digital-elements-portable-se-1tb-zwart/specificaties/
http://tweakers.net/pricewatch/247691/western-digital-elements-desktop-1tb-zwart/specificaties/

het prijsverschil is bijna niks maar het gaat er meer om de moeite om steeds de stekker er in te moeten doen en stroomverbruik, maar als het er sneller van wordt dan wil ik toch gaan voor een met voeding.

alvast bedankt voor uw rectie!

Heb je usb3?
1 van de 2 is namelijk usb3!

Als je pc dat ook ondersteunt, is dat sneller.

De onderste (3,5 inch) is een usb2.0 schijf en zal de langzaamste zijn van de 2. Harde schijven (laptop formaat en desktop formaat) kunnen namelijk beiden met gemak de USB2 bandbreedte voltrekken. Hadden ze allebei usb3 gehad, dan had je voor de 3,5inch schijf moeten kiezen (desktopschijven zijn sneller dan laptop schijven).

De externe schijf (zonder voeding) zal niets vragen van de voeding van jou pc / laptop, de usb gevoede schijf wel.
Dit kan problemen opleveren bij een veelvuldig externe aparatengebruik.

Die derde heeft usb 3.0 en is een desktopschijf die op 7200RPM draait, dus zie zal als het goed is de snelste van de 3 moeten zijn ;)

Wil je echt hoge snelheid, zal je voor een SSD in een externe behuizing moeten gaan, maar dat is flink aan de prijs en dan heb je eigenlijk altijd minder GB.

voor een SSD is er te weinig opslag, dan koop ik die 3e. allen bedankt voor jullie hulp!

opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan