Externe HDD met USB-verlengkabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

canaQ

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2005
Beste mensen,

Ik heb sinds kort een nieuwe externe HDD (Toshiba 1TB), en er is in principe niks mis mee. Maar omdat de USB kabel van de HDD erg kort is, heb ik hem via een USB-verlengkabel aangesloten op mijn pc. Maar hier komt het probleem: via de verlengkabel herkent hij de schijf niet ("onbekend apparaat"), terwijl hij het zónder verlengkabel prima doet (verlengkabel is wel nodig, anders kan ik hem nergens veilig plaatsen).
Zou iemand mij hierbij kunnen helpen?

M.V.G.
Dirk

Beste mensen,

Ik heb sinds kort een nieuwe externe HDD (Toshiba 1TB), en er is in principe niks mis mee. Maar omdat de USB kabel van de HDD erg kort is, heb ik hem via een USB-verlengkabel aangesloten op mijn pc. Maar hier komt het probleem: via de verlengkabel herkent hij de schijf niet ("onbekend apparaat"), terwijl hij het zónder verlengkabel prima doet (verlengkabel is wel nodig, anders kan ik hem nergens veilig plaatsen).
Zou iemand mij hierbij kunnen helpen?

M.V.G.
Dirk

Gebruik een langere 'gewone' usb-kabel. Hoe lang is het totaal nu eigenlijk, want dat kan ook de oorzaak zijn

Een langere normale kabel heb ik niet, en de verlengkabel is ongeveer 1 meter. Dit zou niet het probleem moeten zijn (maximale lengte voor USB kabel is 5 meter?). Misschien een andere oplossing?

Alvast bedankt!
Dirk

Maar het is een kabel met een A-mannetje en een A-vrouwtje (zo heet dat geloof ik), en die kan ik niet zo 1-2-3 ergens regelen. Maar met zo'n USB verlenger moet het toch ook gewoon mogelijk zijn? Ik heb al op verschillende sites gekeken, en ook verschillende dingen geprobeerd (Windows updaten, driver weggooien en opnieuw aansluiten, etc.).

Groeten,
Dirk

Joh ... dan zoek je toch nog even?!
Duidelijk is dat het met die verlengkabel niet lukt.
Duidelijk is dat het wat lengte betreft wél zou moeten lukken.

Voor de hand ligt dat je dan de oplossing zoekt in:

1. een andere verlengkabel (wellicht is dáár namelijk iets mee)
2. een andere standaardkabel.

Met het laatste lijkt me je probleem in elk geval opgelost.
Als het wél werkte met de 'korte' kabel en daarna niet met een verlengkabel ertussen, dan is hetgeen je als laatste aangaf, ook niet logisch. Want daar zit de oorzaak dan niet.

Met de verlengkabel is niks mis mee, dat heb ik al getest met andere apparaten. Om een nieuwe kabel te kopen vindt ik dus onzin, dat is net als een nieuwe computer kopen als hij het even niet doet. Als jullie er geen oplossing voor hebben, prima, dan vraag ik het op een ander forum even na.

Groeten,
Dirk

Laatst bewerkt:
Ik heb exact hetzelfde probleem het standaard kort usb naar mini-usb kabeltje werkt wel als je hem rechtstreeks in een apparaat steekt.
als je er een usb verleng kabel tussen zet word het hd niet herkent.
Heb nu een andere USB verlengkabel gebruikt en het werkt nu wel.
Het blijft vreemd want de oude usb verleng kabel herkende wel andere usb disks.

Remedie koop dus een goede (helaas duurdere) usb verlengkabel.

suc6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan