Externe HDD niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

The Lion93

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2007
Ik heb een redelijk oude 2,5" externe harde schijf met een opslagcapaciteit van 60 gb. Plotseling wordt de schijf niet meer herkend door de computer. De schijf is niet eens te vinden in Schijfbeheer van Windows. Ook een Linux distributie herkent de schijf niet meer. Echter, als je schijf aansluit op de computer hoor je wel een spin up, het indicator lampje op schijf verandert ook wel eens van geel/groen naar rood/oranje.

Ik heb de schijf uit zijn behuizing geprobeerd te halen en zag dat een 2,5" IDE schijf is.

Zou de aanschaf van een nieuwe behuizing het probleem kunnen oplossen of is de schijf gewoon kapot?

probeer andere usb poort eens

en ander usb kabeltje

Laatst bewerkt door een moderator:
Beiden al geprobeerd, zelfs de schijf op een andere PC getest: zelfde resultaat.

Ik ben vooral benieuwd of het in de schijf zelf of de behuizing zou zitten, dit doordat je wel een spin-up hoort!

Kun je mijns inziens niet adhv deze informatie zeggen.
Kun je die schijf niet aansluiten op je pc als je hem toch al uit de behuizing hebt? dan weet je meteen of hij werkt.

Heb je een 44p naar 40p adapter voor nodig, niet duur maar of het de moeite waard is............, zo ook een nieuwe behuizing.

Nieuwe behuizing gekocht, schijf werd inmiddels weer herkend maar geeft een heleboel fouten bij het partitioneren. Ik vrees dat de schijf aan het eind van zijn Latijn is!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan