Externe HDD niet te formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerardbaart

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2007
Hallo allen,
Mijn oude DVD recorder is overleden,(iets met de voeding). Nu leek het mij een leuk idee om de harde schijf uit het apparaat te halen en deze als extra geheugen ruimte te gaan gebruiken voor de laptop van mijn dochter.
Ik heb nog een kastje met een 40Gb hdd liggen en heb deze vervangen voor de "nieuwe" uit mijn dvd speler.
USB aangesloten op mijn PC, gaat allemaal goed. PC herkent de schijf als lokale schijf I.
I: blijkt een RAW bestandssysteem te hebben en de grootte van de schijf is 31,4Gb ????
Op de sticker staat 160Gb
Ik wilde de schijf gaan formatteren, maar dat lukt dus niet
Rechtsklik en formatteren: "kan formatteren niet voltooien"
Via computerbeheer en schijfbeheer: idem
Via opdrachtprompt: er lijkt geformatteerd te worden maar uiteindelijk is er niets verandert.
Iemand een idee hoe ik deze schijf toch kan gebruiken.
alvast beadnkt!

Grote kans: Niet
DVD recorders hebben doorgaans harde schijven die 'speciaal' zijn, dus niet geschikt voor gebruik in normale pc's.
Heeft (o.a.) te maken met het onmogelijk maken van het eraf kopiëren van opnames, vanwege copyrights etc.

Tijs.

dnties kan gelijk hebben, maar meestal is het een gewone schijf.
Zoek het nummer op op de schijf en google er eens naar.
Meestal gebruiken ze alleen een net iets andere bestandsindeling. http://seosamh.zutphen.nu/hdr1000/dutch.html
Als het onder windows niet lukt, probeer het dan eens met linux.
Hiren's bootcd 15.1 kan een linux partitie manager starten.
Misschien dat dat lukt.

succes ermee.

Pak eens schijfbeheer en probeer alle partities te verwijderen. Dan hou je een niet toegewezen ruimte over. Daar kan je dan een partitie ervan maken met NTFS.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan