Externe HDD of andere opslagmogelijkheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

blacksheep

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 nov 2000
Ik ben eerlijk gezegd nogal geschrokken van het bericht dat na 2 jaar, je gegevens die op cd-rom zijn gezet, kunnen verdwijnen. Omdat ik heel veel foto's heb, wil ik die toch wel kunnen bewaren. Nu heb ik gehoord dat je ook een externe harddisk kunt aansluiten. Ik heb zelf 2 hdd's te zamen 120 gig. maar die zijn intern. Heeft iemand ervaring met een extern opslagmedium?

Hallo blacksheep,

Ik heb een Western 80Gb UDMA 100 7200 RPM 8Mb
in een externe behuizing (Q-tech 750H USB2 HDD case 3.5").
Gekoppeld o.b.v. USB 2.

Werkt goed.
Niet alleen voor bestandbewerkingen, maar bijv. ook voor bijv. 'zwaardere' games en afspelen media bestanden.

groet,
Frank

Bedenk wel dat geen enkel (extern) medium het eeuwige leven heeft. Bovendien gaat het om goedkope CD's (alla Kruidvat,, etc.) en zijn er vraagtekens geplaatst bij de uitgevoerde test.

Groetjes,
Bennie

Hoi Blacksheep,

Maxtor heeft ook externe harde schijven.
Ik heb zelf de 3000DV 80GB via firewire aangesloten en dat bevalt prima. Met USB 1.1 zou de snelheid echter wel eens aardig tegen kunnen vallen.

Groetjes,

Pieter

Hallo,

Iedereen bedankt voor de bijdrage. Ik denk dat mijn voorlopige oplossing inderdaad een externe hdd moet zijn. Het is wel met een kanon op een olifant schieten, maar als je enigszins verzekerd wilt zijn van het behoud van je foto's en ander materiaal dat je niet wil missen, dan lijkt me dit het beste. Ik kijk dan maar even bij de Wester of Maxtor.

Blacksheep

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan