Externe HDD partitie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rene1979

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2012
Hallo Allemaal,

Tijd geleden is mijn pc overleden en op de HDD waar xubuntu op is geinstalleerd staan nog al mijn documenten.
Ik heb vanmiddag bij de mediamarkt zo extern slave gekocht voor 3,5 inch harde schijf erin gedaan.
Maar nu word de harde schijf in op mijn windows gezien als USB schijf en ik kan hem niet openen omdat die zegt geen media aangekoppeld rechtermuisknop staat in dat rondje blauw.

Nu denk ik dat windows de xubuntu partitie herkend maar hoe kan ik de bestanden toch naar mijn laptop kopieeren ?
MIjn laptop is verkocht komen ze halen en omdat ik morgen een macbook krijg.

wat ik denk dat het aan ligt is dat je ubuntu partitie extended 4 ofzo is wat windows niet kan lezen. dit je zal je op een linux computer moeten doen, misschien kan dit ook op en mac maar dit weet ik niet.

Ik heb nu Linux op mijn laptop maar de schijf word niet herkend, ik vermoed dat er iets met de partitie aan de hand is.

Harde schrijf doet het weer.
Oplossing om hem tegen mijn hand aan te schudden maar nu in Linux schijfbeheer geeft hij dat er enkele slechte sectoren aanwezig dus kan ik de schijf weggooien en de slave naar mediamarkt terug brengen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan