externe hdd probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

bvanleeuwen254

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2008
Hallo,

Ik was gisteren bij mijn vader, en omdat ik windows zat was heb ik daar voor de verandering er eens Ubuntu opgezet, ik neem altijd mijn externe harddeschrijf mee naar hem want daar staan al mijn documenten op. Ook school dingen etc, nu kom ik vandaag terug en heb ik mijn externe hardeschrijf nodig, ik prik hem in mijn computer zoals ik normaal doe, dan verschijnt hij normaal in de verkenner en kan ik hem openen. Dit is mijn probleem:

Ik had hem dus op een Ubuntu computer aangesloten, en nu wil ik hem bij mijn moeder op mijn XP machine aansluiten, de hdd heet normaal Elements(fabrieks naam:P), nu is dat veranderd en staat er Lokaal Station, wanneer ik er op klik om hem te openen staat er toegang gewijgerd, toen heb ik hier een oude laptop te voorschijn gehaalt, en ik heb daar ubuntu opgezet, als ik nu naar mijn hdd gaat staat alles er.

Hoe kan ik hem weer werkend krijgen onder XP? Ik moet namelijk de data snel weer hebben want er staan school dingen op en die heb ik binnekort nodig.

Bob

even het profiel iedereen alle rechten geven en dan opnieuw proberen

Windows je wilt hem in XP en dan zal het moeten kunnen via een pc waar windows op staat, niet die XP waar het niet kan maar een andere.

De benodigdheden:
- Een pc met windows(waar je er wel in kan)
- Externe HDD

Stappenplan:
Ga naar deze computer en doe eerst map opties en zoek naar een optie die er heeft staan: "Eenvoudig delen(aanbevolen) ofzoiets Zorg dat hier het vinkje weg is">Druk op de partitie met je rechtermuisknop>Kies hier beveiligen> klik op Iedereen>Kies bewerken>klik hier volledige rechten ofzoiets>prik hem in de pc waar hij het niet doet.

Doe eens ubuntu of een van linux computers die jij hebt dat profiel alle rechten geven.

Kan je hem wel al de bestanden op de HDD van de Linux zetten dan even formatteren zodra je alle files heb over gezet en dan na de formatie even kijken of je erop kan.

dat gaat nooit lukken, het is een hdd van 30 gb en al mijn data is in het totaal 100gb ongeveer:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan