Externe HDD probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

leen123

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2005
Berichten
116
Hallo ,

Ik heb en probleempje , mijn pc ziet de externe harde schijf wel maar kan er niks mee doen .
Ik ben een tijdje geleden overgestapt van xp sp3 naar Windows 7 64 bit en het is geweldig , ook de laptop heb ik geupdate van Vista naar 7
Vreemd is ook dat de externe hhd wel goed werkte op de laptop toen daar nog Vista op draaide , maar daar heb ik nu hetzelfde probleem als op de pc .
Dan zou je toch zeggen dat het een driver issue is , ben natuurlijk ook wezen googlen voordat ik deze vraag hier stel en kwam op de Microsoft site terecht , daar hadden ze het ook over een driver probleem . Daarom werdt geadviseerd om Windows 7 upgrade adviser te downloaden en te draaien . Maar windows 7 upgrade advisor gaf aan dat :

USB - apparaat voor massaopslag , This device is comptible with Windows 7

Dan zou je zeggen dat het toch goed moet werken ? Maar dat doet hij niet .

Als ik bij schijfbeheer kijk staat er in de linkse kolom : schijf 2 verwisselbaar (F) geen medium

en het middelste kolom is leeg .

Iemand enig idee hoe dit op te lossen ?

Groetjes leen

MB : Asrock AliveDual-eSata2 bios versie 1.6
Winows 7 64 bit sp1
 
Werken je USB poorten wel goed? Heeft de extern hdd een aparte voeding? Is de schijf misschien versleuteld?
Ik zal als eerst een keer bij een vriend langsgaan om te kijken of de externe schijf het daar doet.
 
Ik heb nog een laptop met windows xp , als ik daar de schijf inplug werkt die normaal en kan in zien wat er op de schijf staat en normaal gebruiken .

Daarom schijfje is goed , met xp dan en met vista ook . het zou toch niet zo zijn dat ik deze schijf weg kan gooien sinds ik windows 7 64 bit gebruik ?
Dat zou zonde zijn , en moet ik weer een nieuwe kopen .
 
In schijfbeheer de hd actief zetten wil wel helpen.
 
Bedankt voor de reacties , maar beide geprobeerd maar geen succes .

En ik kan de schijf bij schijfbeheer niet activeren , want dat rechter vlak is leeg , als ik daar met de linker of de rechter muisknop op klik gebeurd er niks
In het linkse vak waar staat : schijf 2
verwisselbaar (f)
Geen medium

, kan ik alleen de letter wijzigen (ook geprobeerd maar geen succes)
en als ik hier de "eigenschappen" aanklik staat er : dit apparaat werkt correct .

Op de laptop waar ik ook windows 7 64 bit heb draaien werkt de schijf wel , dus het is geen windows probleem
Ik denk dat het aan het moederbord ligt , maar ik kan hierover niks vinden op de site van Asrock .

Hij staat er wel bij in de bios .. beetje vreemd , heel vreemd , heel erg waanzinnig vreemd
Dit moederbord heeft wel een sata2 aansluiting op de achterkant , zijn er verloopjes in de handel van usb naar sata2 ? Mischien dat ie dan wel werkt
 
Kijk eens met deze toel wat die ervan vind.
http://www.partitionwizard.com/free-partition-manager.html

Tis meer een miscommunicatie tussen de driver/controller en de schijf.
Alles van USB uninstallen in apparaatbeheer en rebooten, drivers laten installeren en weer rebooten zou ook kunnen werken.

Kan ook in het register het een en ander doen, maar of je dat wilt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan