Externe HDD vaste stationletter toewijzen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

helioss

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2010
Goedemorgen,

Je kent het probleem wel : Koppel leuk je externe HDD krijgt hij weer een andere stationsletter. Opzicht vaak geen probleem, maar in mijn geval zeker wel een probleem!

Heb dus sinds een tijdje een nieuwe externe HDD (1TB) deze kan ik thuis mooi boven in de pc schuiven daar krijg hij SATA / USB en stroom vandaan. Dus krijg hij hier altijd dezelfde letter F:

Nu heb ik een soort lokale website gemaakt waaruit ik muziek kan afspelen.
Ik vond het leuk om op deze manier mijn muziek bestanden af te spelen met plaatjes etc.

Maar, alle muziek bestanden staan in een playlist file en die wijzen allemaal naar :
F:\Muziek\Album\Muziekje.mp3

Als ik nu dus leuk met mijn externe HD naar iemand toe zou gaan en daar mijn HD aan de pc koppelen zal hij hoogste waarschijnlijk NIET de stationsletter F: krijgen, dus werken al mijn mp3 bestand niet.. En op nu elke keer via schijfbeheer de letter te wijzigen is ook niet praktisch.

Daarom de vraag : Kan ik op mijn HD een vaste stationsletter toekennen F:?
Zodat hij altijd waar ik hem ook maar aansluit de letter F: krijgt?

Eventueel zou dit ook met een kleine (VBA) script mogen die ik dan draai en deze de stationsletter verandert in de letter F:

Ben benieuwd naar de oplossingen!
Mvg,

Rechtsklik "deze computer" en kies [beheren]. ga dan naar schijfbeheer, stationsletter en paden wijzigen en geef hem een stationsletter

Rechtsklik "deze computer" en kies [beheren]. ga dan naar schijfbeheer, stationsletter en paden wijzigen en geef hem een stationsletter

hij vraagt juist om een andere manier dan zo -_-

ontopic: nee, ik denk niet dat dit kan met een bestaand programma. misschien is er wel een programmeur onder ons die dat vervelende werkje kan laten automatiseren met een zelfgeschreven programmatje, maar de kans zit er natuurlijk wel in dat bij de persoon naar wie je gaat, dat daar de stationsletter F al word gebruikt voor iets anders...

ps: Letter Z werkt altijd ^^

Bedankt voor de reacties :

@ MrPsycho
Letter Z: is inderdaad 1 van de betere letters, heb nog maar 3 pagina's op de lokale site dus deze kan ik nog wel vervangen (Ctrl+H).

Het zou mooi zijn als iemand inderdaad een scriptje / programma zou kunnen schrijven!
Want, dit is toch wel een erg lastig probleem denk bijvoorbeeld ook aan Back-ups draaien met Externe HDD's zit je met hetzelfde probleem.
Ik denk dat dmv van een VB scriptje dit wel te doen moet zijn. Als je immers binnen windows te letter kan veranderen moet dit ook via een script kunnen.

Ik zal nog eens even google afspeuren, verdere reacties zijn uiteraard welkom!

Is het niet makkelijker om je (lokale) webpagina op je externe HD te zetten en een map maken waar je al je mp3tjes opslaat.met een link op je webpagina naar die map in plaats van een link naar een drive letter?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan