Externe HDD weigert dienst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Testrijder

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2005
Berichten
99
hoi, ik heb een Lacie externe harde schijf. tijdens een knip en plak handelingetje kan er iets mis zijn gegaan met de stroomtoevoer. Nu doet de harde schijf niets anders mijn pc vast laten lopen. Wanneer ik nu het apparaat inschakel ratelt hij een tijdje, maar is echter niet meer toegankelijk. Met geluk komt ie erbij te staan bij deze computer, maar zodra ik em dan aanklik loopt de boel vast. Tijdens het ratelen (laden) hoor je ook zachtjes een tik alsof hij overslaat.

Iemand enig idee wat dit kan zijn en, vooral, hoe dit is op te lossen?

Bedankt
 
probeer die Lacie externe harde schijf eens op een andere comuter en kijk wat die dan doet, of je schijf via controle via xp en kijken wat voor fouten dat die aan geeft.
 
Op een andere computer geeft ie precies dezelfde problemen. Zaken als schijfcontrole zijn niet mogelijk omdat de schijf niet te benaderen is. Als ik de schijf probeer te benaderen loopt het zaakje gewoon vast. Zou het apparaat stuk kunnen zijn?

bedankt
 
haal de externe behuizing is los en kijk of daar alles goed is aangesloten
anders een keer formateren
 
Vervalt de garantie niet bij het demonteren? Formatteren is niet wenselijk en bovendien niet mogelijk omdat de schijf niet te benaderen is....
bedankt
 
ja je garantie vervalt dan wel maar as er nog garantie op zit waarom ga je er dan niet mee terug
 
Nu inderdaad blijkt dat ik er zelf niets meer aan kan doen ga ik ook zeker terug, maar ik wou eerst even kijken, mede omdat ik dat leuk vind, of ik het probleem eventueel zelf kon verhelpen. Dit blijkt dus niet het geval te zijn waardoor de enige oplossing die rest is het apparaat terug te brengen. Ik wil iedereen bedanken voor de moeite!
 
weigeren van toegang tot harddisk

Ik heb het verhaal nu pas gelezen en ik heb iets dergelijks meegemaakt met een interne schijf na stroom uitval.


ik heb alles op kunnen lossen door NTSF reader

je kunt dit op google zoeken downloaden.

dit programmag werkt via een bootdisk en dan kan je zien wat er opstaat.

als je alles kunt lezen is de schijf niet kapot maar is er een storing in het register van de schijf.


ik heb toen via NTSF reader alles kunnen overzetten en heb daarna via dos diskette van windows 98 de schijf geformateerd nadat eerst bleek dat schijfcontrolle geen remedie gaf in dos.

ik ben benieuwd of je dit nog kan proberen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan