Externe hdd werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwinokken

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2005
Hej,

Ik sluit mijn hdd aan op mijn pc / laptop en alle lichtjes branden hoe het moet branden. Ik krijg zo'n nieuwe hardware gevonden, die na een tijdje weggaat. Soms als ik hema aansluit staat er ook dat het niet goed is gegaan. Moet ik nu drivers downloaden o.i.d ?

Gr. Erwin Okken

//edit

Of is het mogelijk dat de harddisc kapot is?

Laatst bewerkt:
Merk type van Externe schijf, computer etc, zou kunnen helpen, info dus.

In schijfbeheer gekeken of hij erbij staat?
In apparaatbeheer gekeken of daar gele uitroeptens staan?
In apparaatbeheer gekeken, of er bij de USB ook en enhanced usb controller bij staat?

Ik zie alleen TSUNAMI staan, waarvan ik ook geen drivers kan krijgen.

AMD Athlon 3200+
A8N-SLI Deluxe moederbord.

Maar op mijn laptop / pc doet hij niet, dus denk ik niet dat er wat met de pc / laptop aan de hand is. apparaatbeheer staan er zeker wat gele uitroeptekens maar niet van de harddisc, en dat weet ik omdat ik deze voordat ik hem aansloot ook al had. dat enchanced ga ik zo dadelijk kijken.. alvast bedankt.

Disk boot failure.

Hey allemaal,

Ik zag iemand die hetzelfde probleem had, alleen bij mij is het een beetje een ander geval. Ik had hier nog een hdd liggen (ik weet niet of deze nog goed is) en heb hem in mijn pc gedaan (als 2e harddisc). Nu krijg ik dus Disk boot failure, wie kan mij helpen?

Met vriendelijke groet,

Erwin Okken

Heb je de schijf wel als "slave" aangesloten?De instellingen voor master\slave staan ergens op de schijf.

Greetz

Heb je wel de juiste drivers instellingen op je pc?
als het goed is werkt hij op een usb 2 of zo?
detecteerd het systeem hem?

Ik heb hem nu uit het externe kastje gehaald en er gewoon in gedaan en dat master/slave pinnetje eruit gehaald zodat het slave wordt. Nu doe ik de pc aan en krijg ik het scherm van mijn moederbord waarna hij verder niks meer doet, ook als ik op DEL druk staat er dat hij de bios in gaat, maar dat hij vervolgens ook niks doet.

Met vriendelijke groet,

Erwin Okken

Ik heb dat master/slave pinnetje eruit gehaald zodat het slave wordt. Nu doe ik de pc aan en krijg ik het scherm van mijn moederbord waarna hij verder niks meer doet, ook als ik op DEL druk staat er dat hij de bios in gaat, maar dat hij vervolgens ook niks doet.

Met vriendelijke groet,

Erwin Okken

1.Start de PC wel op als de schijf er niet inzit.

2.Je weet zeker dat als er geen jumper in zit,de schijf als slave staat.
Nu doe ik de pc aan en krijg ik het scherm van mijn moederbord
3.Wat bedoel je met "scherm van mijn moederbord".

4.Welk moederbord betreft het.

5.Krijg je dit scherm ook wel eens op een ander moment.
ook als ik op DEL druk staat er dat hij de bios in gaat, maar dat hij vervolgens ook niks doet
6.Kun je wel in het bios komen.Indien niet,wat voor melding krijg je dan.

Greetz

De pc start op als ik de harddisc er niet in heb (start hij gewoon mijn andere harddisc op)

Ik krijg dan een scherm van mijn moederbord (A8N-SLI Deluxe) en ik zie dan een foto met Press DEL to enter setup. Dat scherm krijg ik ook als ik pc opstart, maar dan gaat hij er voorbij.. en start hij netjes op.

Dan klik je op DEL. en dan zie je staan: Entering setup.. dat een jaar lang blijft staan.

Ik had hier nog een hdd liggen (ik weet niet of deze nog goed is)
Ga er dus vanuit,dat er geen data op staat die je wilt behouden en dat je de schijf wel wilt formatteren?

Haal hier GParted op,het is een mooie (freeware)vervanger voor Partition Magic.

http://gparted.sourceforge.net/

Kies voor de LiveCD.

Om op te starten,

2x enter
Kies taal enter
Kies keymap enter 3x

Je weet hoe een ISO-file te branden?Brandt als image of beeld bestand,dus niet slepen o.i.d. in het brandprogramma.

Ik heb hem gedownload en gebrand als image wat nu?

Laatst bewerkt:
Brandt als image of beeld bestand,dus niet slepen o.i.d. in het brandprogramma.
Dit stond al in een vorige post,weet je hoe dit werkt?

Welk brandprogramma heb je?

Ook mijn vorige bericht ge'edit.. ook gebrandt of is het gebrand? nouwja k heb hem dus op een cd.. 2 mapjes, 1 bestandje.. maar wat ik nu moet doen weet ik niet;)

Beetje beter lezen mag wel,dit staat in post nr.7

Doe de cd in de drive en start de PC opnieuw op,volg de aanw. uit post 7.

Als je geheel bent opgestart wijst het eigenlijk wel vanzelf.Kijk of je de schijf ziet staan,selecteer die dan en formatteer de hap.Je kunt ook partities verwijderen en weer aanmaken,zodat je de schijf naar eigen idee kunt indelen.

Geef niet teveel opdrachten tegelijk,dat wil (althans met Partition Magic) wel een problemen geven.

Sorry daarvoor, en bedankt nog voor het helpen!

Ik startte mijn pc op, met deze harddisc erbij in.. en de cd.
Het bleek dat ik gewoon in de bios kon komen (na 1 minuut wachten) en daar zag hij maar 1 harddisc.

Toen ik gewoon niks deed, ging hij na 2 minuutjes vanzelf verder en startte die cd op, ik heb precies gedaan wat je zij, een screenshot genomen, maar hij ziet maar 1 harddisc, en dat is deze waar ik dus nu op zit, (niet de nieuwe) van 160 gb.

Daarna, ging hij verder en zag ik het windows laadscherm, dat duurde zo lang, dat ik erbij weg ben gegaan en toen ik terugkwam was hij bij het inlogscherm. Ingelogd en wel zit ik nu weer op het forum, met mijn hardeschijf in mijn pc die het nog niet doet.

Defect?!

Met vriendelijke groeten,

Erwin Okken

PS: Nog bedankt dat je me wilt helpen!
En dat hele Disk boot failure krijg ik niet eens meer.

Laatst bewerkt:
Ik startte mijn pc op, met deze harddisc erbij in.. en de cd.
Het bleek dat ik gewoon in de bios kon komen (na 1 minuut wachten) en daar zag hij maar 1 harddisc.
Hier maak ik uit op,dat de CDRom kennelijk niet als 1e in de bootvolgorde staat,want anders had hij die gelijk opgstart.

Verder kan het aan het bios liggen,of de schijf eerst gedetecteerd moet worden voor hij die kan zien.Kijk eens of er een scherm in het bios is,met "IDE HDD Auto Detection" o.i.d.
Toen ik gewoon niks deed, ging hij na 2 minuutjes vanzelf verder en startte die cd op
Wonderlijk dat de PC hier doorstartte naar de CDRom,geen ervaring mee :confused:
Ingelogd en wel zit ik nu weer op het forum, met mijn hardeschijf in mijn pc die het nog niet doet.
Dit is natuurlijk mooi,nu even onder schijfbeheer kijken of de schijf daar wel zichtbaar is.

Configuratiescherm > Systeembeheer > Computerbeheer > Opslag > Schijfbeheer

Of de schijf defect is weet ik niet,maar je kunt misschien wel een tool op halen die bij het merk hoort,om e.e.a. te testen.Vaak is zo'n tool voor zowel diskette als CD (iso) op te halen.
Hier een lijstje met fabrikanten.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/649273#hddvaag

Greetz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan