externe HDD worden niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

stuk

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2008
Berichten
110
Hallo,
Ik heb zo'n adapter waarme je een losse externe hard disc kunt aansluiten via de usb-poort maar krijg deze niet werkend. ik heb verschillende HDD op div. PC's geprobeerd. het apparaat en de HDD's worden allemaal wel herkend maar zie ze niet terug bij de verkenner waar ik de betreffnde schijf moet kunnen selecteren.
Doe ik iets verkeers of moet ik ergens iets aan of uit zetten?
m vr gr,
 
Heb je ook een voeding kabel aangesloten?
 
Misschien is de harde schijf niet geformatteerd. Probeer ze eens in schijfbeheer te vinden...
 
Als ik bij apparaatbeheer onder schrijfstations kijk staat de HDD er keurig onder. alleen in de verkenner is deze niet terug te vinden. ik heb overigens meerdere harde schijven geprobeerd en overal is het het zelfde. help, wat kan dit zijn.
 
Indien je altijd hetzelfd usb adapter gebruikt dan vrees ik dat deze usb adapter op is. Hoor of kan je de harde schijven voelen spinnen wanneer ze aan de voeding worden aangesloten?
 
Snap er echt niets van. ik zie de schijf in apparaatbeheer onder schrijfstations maar kan de betreffende schijf niet benaderen via de verkenner. gebeurd trouwens met ook een andere schijf en ook op een andere pc. het kan toch niet aan de betreffende adapter leggen omdat de HDD wel onder schrijfstation zichtbaar is. ik zou het echt niet meer weten.
 
het kan toch niet aan de betreffende adapter leggen omdat de HDD wel onder schrijfstation zichtbaar is.

Ben je daar zo zeker van? Stel het adapter is toch kapot.
 
De adapter was inderdaad niet ok. ik heb er eentje geleend en als ik de schijf er aanhangt dan kan ik deze gewoon benaderen.
Het feit is wel dat wanneer ik een andere HDD in de laptop plaats ik precies de zelfde melding krijg. ook wanneer ik windows opnieuw wil installeren.
ik krijg sterk het vermoeden dat de HDD o.k. is en dat de laptop is overleden. is dit een juiste conclusie. en zo ja, wat zou er dan kapot zijn aan de laptop?
 
Dus je hangt schijf A aan een werkend adapter op een ander computer en dan kan je alles ermee doen. Je hangt schijf A aan je eigen stuk adapter en ze is niet te benaderen.
Je hangt schijf A in je laptop en ze is niet te zien. Kan je de schijf in de BIOS nog zien of zelf daar niet? Hoe oud is de laptop? Mijn conclusie zal vermoedelijk zijn dat schijf A en de laptop niet meer zamen kunnen werken.
Indien je nog een schijf B hebt die met een werkend adapter gewoon te benaderen is maar in de laptop niet in de Bios, dan yal ik vermoeden dat het moederbord een probleem heeft.
 
Ik zie de harde schijf gewoon in de bios, ook wanneer ik een andere schijf plaats wordt deze in de bios netjes herkend. W7 opnieuw installeren gaat niet. wat ik ook doe, altijd weer die zelfde melding '"BOOTMRG" is missing.
Ik heb nu volgens mij echt alles geprobeerd maar helaas. iemand anders misschien nog een idee?
M vr gr,
 
Volgens mij doe je iets niet goed. BOOTMRG is iets wat windows nodig heeft om op te starten. W7 opnieuw installeren moet kunnen, maar dan moet je eerst de partities verwijderen op de harde schijf.

Dus opstarten vanaf de windows DVD, en dan opnieuw proberen te installeren. Herstellen werkt in jouw geval niet.

Vertel ons eens of je wel of niet partities kan wissen of aanmaken en of je kan formatteren.
 
Beste,
Ik heb een HDD die ik nog had leggen geformatteerd en deze in de LT geplaatst. Maar ook hier krijg ik weer die zelfde melding met het opstarten. In de bios staat wel keurig de HDD benoemd die op dat moment in de LT zit. Ik heb ook steeds het gevoel dat het gewoon op te lossen is maar weet niet hoe. Is er misschien een mogelijkheid om de HDD eerste via een andere PC op een of andere manier goed / gereed te maken.
M vr Gr.
 
Je moet toch echt eens de boot volgorde aanpassen, zodat je eerst van cd/dvd gaat opstarten, en dan vervolgens van de harde schijf. Indien je de bootmgr fout krijgt dan heb je NIET vanaf je DVD opgestart.
 
Wanneer ik inderdaad de volgorde op CD/DVD - HDD zet krijg ik geen melding meer. het enige wat er dan gebeurd is een knipperende cursor, dat is dus ook niet goed.
 
Dan moet je wel een bootable cd/dvd in de la hebben. Dan wordt vanaf de CD/DVD opgestart. Dat wil je toch om Windows opnieuw te installeren?
 
Probleem is opgelost. Een collega heeft op een HDD een partitie met W7 daarop geplaatst. De HDD die er dus inzat zal beschadigd geweest zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan