Externe hdd

Status
Niet open voor verdere reacties.

harmen__666

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 jul 2002
Hi,

We hebben al het één en ander zitten lezen over een externe hdd. Wat ons voornamelijk nog van de koop weerhoudt is dat wij op onze laptop nog een oude ub aansluiting hebben. Ik meen 1.2.

In de laptop zit nu een schijf van 20 gig en die is aan het vol raken.

Waar ik hem voornamelijk voor zou willen gebruiken is het wegschrijven van foto's maar ook het bestand (muziek, film ed) dat ik aan het downloaden ben. Kan het het downloaden beinvloeden?

Werkt dit wel of wordt het dan zo traag dat er eigenlijk niet mee te werken valt?

Jullie ervaring en of mening wordt opprijs gesteld.

ps:

Schiet mij nu te binnen;

het betreft een voorgeinstalleerde XP versie op de interne hdd. Als ik nou een nieuwe interne Hdd aanschaf, is het dan mogelijk om van de oude een 'ghost' te maken? (zo heet dat toch)

Laatst bewerkt:
Opzich werkt het prima, alleen wat langzamer met wegschrijven. Maar als backup harddisk zeg maar die je vooral voor fotos gebruikt is dit wel te doen.

Alternatief kun je een USB 2.0 insteekkaartje kopen voor de laptop. Je weet wel: Zo'n creditcard-formaat insteekkaartje dat je ook weer verwijderen kunt.

Succes,

Tijs.

Bedankt voor jullie reactie!

Zijn er nog mensen die hier iets mee kunnen?

het betreft dus een voorgeinstalleerde XP versie op de interne hdd. Als ik nou een nieuwe interne Hdd aanschaf, is het dan mogelijk om van de oude een 'ghost' te maken? (zo heet dat toch)

jantje ongeduld hierzo....heb vandaag een WB externe hdd aangeschaft.

Ook daar meteen bij het geadviseerde usb kaartje. Helaas wil het installeren van dat kaartje niet lukken. Althans.....

Als ik de hdd op de bestaande usb (1.1) aansluit geeft hij direct aan dat hij sneller werkt als je het app. zou aansluiten op usb 2.0

Het vreemde is alleen dat hij een map met muziek angeloten op de oude 1.1 sneller kopieert naar de hdd dan aangesloten op de nieuwe 2.0 :shocked:

maw de hdd blijft vooralsnog gewoon op 1.2 mee draaien, want een oplossing voor het probleem zie ik even niet.

[...]maw de hdd blijft vooralsnog gewoon op 1.2 mee draaien, want een oplossing voor het probleem zie ik even niet.

Tsja, ik kan niet zien wat er allemaal aan de hand is, maar in principe had het wel degelijk sneller moeten werken met het USB 2.0 insteekkaartje.

Enige wat ik me nog kan voorstellen is dat je de cardbus-driver of cardbus-instellingen (=de driver voor het aansturen van bus waar die credit-card insteekkaartjes op worden aangesloten) nog eens onder handen neemt en/of de driver en instellingen voor het insteekkaartje zelf.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan