externe hdd

Status
Niet open voor verdere reacties.

nanette

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2004
Ik krijg over een paar dagen een externe USB-HDD en heb er al het eea over opgezocht. Dus ook gelezen dat er regelmatig problemen zijn met verandering van lettertoewijzing aan de schijf als je daarnaast bv een USB-stick gebruikt. Is dit probleem permanent te voorkomen als ik eerst de stick insteek, voordat ik voor het eerst de externe HDD aankoppel? Daarmee bedoel ik dus dat ik daarna onafhankelijk van elkaar de stick en/of de HDD aan kan koppelen zonder dat de schijfletters veranderd worden. Ik wil deze HDD voornamelijk gaan gebruiken als systeem-backup mbv Acronis True Image en zal hem dus hopelijk maar zelden nodig hebben.

Tweede vraag: als dit een goed idee blijkt te zijn, werkt dit dan zowel in XP als in ME? Ik wil deze HDD voor mijn beide pc's gebruiken. (Het FAT32-en-NTSF-verhaal is mij al bekend)

Als dit géén goed idee is, weet iemand hoe ik dit probleem dan kan voorkomen?

Alvast bedankt voor de reactie(s)

Dus ook gelezen dat er regelmatig problemen zijn met verandering van lettertoewijzing aan de schijf als je daarnaast bv een USB-stick gebruikt. Is dit probleem permanent te voorkomen als ik eerst de stick insteek, voordat ik voor het eerst de externe HDD aankoppel? Daarmee bedoel ik dus dat ik daarna onafhankelijk van elkaar de stick en/of de HDD aan kan koppelen zonder dat de schijfletters veranderd worden.
Probeer dit eens.
Overigens is de kans wel groot dat de stationletter per apparaattype steeds verschillend is.

Helaas is ME voor mij zo lang geleden dat ik dat allemaal al lang vergeten ben. :D

Bedankt voor je reactie, HDD is al binnen en werkt naar behoren.

Lettertoewijzing voor stations blijkt gelukkig geen groot probleem op te leveren. In beide pc's heb ik eerst de stick ingestoken vóór ik de HDD aansloot en nu heb ik op XP voor zowel de stick als de externe HDD-partities automatisch "vaste" letters toegewezen gekregen, ook als ik ze onafhankelijk van elkaar gebruik.
Op ME helaas (nog) niet, daar schijn ik dat niet goed in te kunnen stellen. Ook na de door jou gegeven oplossing blijft ME - na een herstart - hardnekkig vasthouden aan de alfabetische volgorde en wenst geen stationsletter over te slaan. Ik gebruik deze reserve-pc voornamelijk voor spellen uit de vorige eeuw, dus daar lig ik niet echt wakker van, zolang ik mijn image maar terug kan zetten als hij eventueel crasht. . .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan