externe HDD

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Ik ben op zoek naar een extrne harde schijf, om mijn documenten en foto's veilig te stellen. Mijn vertrouwen in de tot op heden gebruikte DVD+RW schijfes is tanende, nadat kort achtereen 3 schijfjes niet meer leesbaar zijn.
Extrene schijf dus.... na een aanval van enthousiaste zoekwoede, ben ik weinig wijzer geworden. Er zijn talloze van die dingen, en het lijkt allemaal op elkaar. Een vergelijking maken valt dus nog niet mee. Ik ben snel geneigd om Maxtor en Western Digital te kiezen, vanwege de goede naam van beide, maar bijvoorbeeld Philips schijnt ook goed aan de weg te timmeren.
Wie helpt me een beetje op weg?

Ik wil een schijf van minimaal 200GB met (ook) een eigen voeding (zodat ik de voeding van mijn pc kan ontzien), USB aansluiting (eventueel ook firewire, maar dat is niet direct nodig)en -ook belangrijk- hij moet stil zijn.
Formaat van de behuizing is niet van belang, snelheid van de schijf ook niet echt. Ik heb gezien dat het voor maximaal 150 eurootjes gemakkelijk moet kunnen.

Ik zag bij de plaatselijke pc-boer bijvoorbeeld DEZE is dat wat?

Het merk maakt tegenwoordig niet veel meer uit.
Zelf heb ik een lacie en het werkt goed.

Een maat van me heeft al minder geluk gehad hij had (als ik me niet vegis een maxor)
hij heeft er daar al 2 van versleten.

Het is meer een qwestie van "geluk" ipv merk gebonden. Bij de aldi bv leggen er ook wel eens voor een leuk prijsje.

:D daarom typte ik al het is een qwestie van "geluk" .

Zo zijn er ook mensen die slechte ervaringen hebben met phillips of maxor ect.

ps. jou lacie was een netwerk drive ;) werkt weer anders dan een usb drive.

Wat Lacie betreft heb ik het over de service.
En natuurlijk, je moet ook wel eens geluk hebben.
De duurste Mercedes kan ook op dag 1 kapot gaan.

Ik zag bij de plaatselijke pc-boer bijvoorbeeld DEZE is dat wat?

Hoi, die heb ik 'toevallig' ook en bevalt me prima.
Kunststof 'stootrandjes', stil en doet z'n werk goed.

't enige waar ik spijt van heb is dat ik hem niet kan aansluiten op m'n router. Er zit geen RJ-45 (zeg maar netwerk-) kabelaansluiting op.
Misschien koop ik toch een externe behuizing mét RJ-45 en zet de schijf over.

Laatst bewerkt:
Ha ha, zal je geen LaCie kopen :confused:

Ja, daar had ik ook al op gereageerd ..... én ben je er nog verder mee gekomen?
Ik denk meer hieraan:

http://www1.nl2.conrad.com/scripts/...pc=X&p_page_to_display=fromoutside&~cookies=1

Iemand ervaring mee?

Correctie, deze kan niet, want mijn 500GB in de 'Elements' is S-ATA en kan niet in die Netgear ..... foutje!

Wordt het wellicht tóch deze:

http://www.pdashop.nl/product/47144..._source=kieskeurig&utm_medium=pricecomparison

Iemand ervaring met Conceptronic?

Laatst bewerkt:
wat dacht je van deze

Western Digital Externe HDD MyBook Premium, 250 GB, 7200 RPM, USB 2.0 & FireWire 400

extra harddisk

MY BOOK Western digital 600 GB koste 99 euro; Afzonderlijke voeding. Aansluitbaar via USB. 7200 toeren/minuut. Wel eerst herformateren in NTF (wordt oorspronkelijk geleverd geformateerd in systeem32 en dan kan je maar maximum 4 gb transfereren.) Vanaf hij geherformateerd is gaat de data trasmissie vrij snel.
Om de schijf te gebruiken om bijvoorbeeld vidomontages te maken (pinnacle etc) : dit is wel mogelijk maar de bus - usb is wel iets te traag.
Veel succes

Ja, daar had ik ook al op gereageerd ..... én ben je er nog verder mee gekomen?

Even Off - Topic dan.

het loopt nog via de consumentenbond, maar ook dat blijkt een log en traag apparaat te zijn via een online vraag en antwoord gedoe.

bedankt voor de vele snelle reacties. Zoals jullie zeggen, het blijft geluk hebben, ik heb ook wel eens een kapotte Maxtor schijf gehad, en een Samsung die onverwoestbaar leek. Alles kan op den duur kapot. Maar laat duidelijk zijn dat ik in merken als Philips, WD en Maxtor toch nét wat meer vertrouwen heb dan in een of ander goedkoop ding van de Aldi ofzo.

Wat betreft die RJ45 aansluiting.... dat is (nog) niet van belang, maar het is zeker wel een goede raad. Het is toch wel zo prettig als dat erop zit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan