Externe HD's verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

SonnyZon

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2009
Goedemiddag,

Ik heb 2 externe HD's via USB met ieder een eigen voeding aangesloten op mijn XP desktop.

Na het updaten met DriveMax van alle drivers op mijn pc (staan nu allemaal weer op groen) en een herstart - waren de HD's "verdwenen". Zowel in Verkenner als in Mijn Computer staan ze niet meer vermeld.

Ook het terugzetten van een image (via Arconis) uit een tijd, dat ze er nog wel stonden - helpt niet.

Kan iemand mij verder helpen?

Ik heb o.a. Mijn Muziek op een externe HD staan, zodat ik zowel met (Vista) laptop als met (XP) desktop iTunes kan beheren dus het niet kunnen benaderen van de externe HD is een (kleine?) ramp.

Bedankt voor het lezen en eventueel willen meedenken over een oplossing!

Mvg Jan

Ook al geprobeerd op een andere pc aan te sluiten? Want dan kan ik niet in je verhaal herleiden. Zou je dat willen proberen want dan kun je wel bij je data en ondertussen kun je het probleem proberen te vinden. Heb jij er een CD bij gehad bij je Ext. HD? Zoiets als drivers of dergelijks? Meestal hoeft dat niet meer maar je kan het proberen.

Verlies HD's

Dank voor de razendsnelle reactie.

Ik had die suggestie (aansluiten op andere pc) inderdaad ook gelezen op het forum en het geprobeerd, maar was dat vergeten te melden.

Op mijn laptop (waarop ik nu op de camping...mee werk) geeft de HD herkenning geen enkel probleem.

Als ik weer thuis ben en de desktop ga gebruiken - zal ik zeker even de install CD van de externe HD proberen.

Ik hoopte echter, dat het een zaak was van "even" ergens een vinkje neerzetten of zo, maar neem aan, dat dat niet zo is.

Ga het morgen proberen met de install CD dus.

Dank zo ver.

mvg

Kijk ook even in je systeem beheer of je schijven worden gezien. Dit door rechtmuisknop op deze computer en dan op beheren drukken. En dan staat er ook iets waarbij je al je hardware kunt zien en schijfbeheer.

Als dat niet het geval is dan zou je toch even moeten kijken of hij (als de bios het ziet) ook herkent. De bios zou het zo ie zo moeten zien en anders is het mogelijk dat je poort kapot is of dat er een hardware conflict is.

Bekijk ook even je logs bij beheren naar of er geen gekke melding is gekomen over iets met een harde schijf conflict.

HD's

Ok - doe ik ook morgen en dan zal ik alsnog weer een reactie geven!

Nogmaals - bedankt

Verdwenen HD's

Niet alleen bleken mijn 2 externe HD's verdwenen - ook de printer bleek niet meer benaderbaar! Daarom nu maar het laatste redmiddel toegepast - een (automatische) recente sysyteemherstel teruggezet.

En..gelukkig is alles nu weer "normaal".

Ik begrijp er niets van wat de oorzaak zou kunnen zijn, maar in ieder geval traden de problemen meteen op na een install van de laatste versie van DriverMax én de daarmee uitgevoerde updates van mijn drivers.

Uiteraard gooi ik DriverMax er nu meteen maar af en ben heel blij, dat XP nog steeds staat op automatisch systeemherstel punten maken, ondanks, dat je regelmatig leest, dat je dat om ruimte te besparen zou moeten uitzetten.

Daarnaast ben ik nu ook niet meer zo zeker van het nut van images maken met Arcronis, want het terugzetten van een oude image (van vóór het probleem met verdwenen externe aansluitingen) gaf ook geen oplossing.

Hoe dan ook - dank voor het meedenken en de bereidheid om me te helpen. Dat geeft een goed gevoel, dat anonieme mensen zonder er zelf beter van te worden - je gewoon willen helpen.

Een mooie paasgedachte....

mvg Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan