externe hyperlinks

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
ik kan niet meer doorklikken naar externe bronnen (hyperlinks). krijg de boodschap dat dit niet kan vanwege systeembeperkingen. Er is een strorinkje geweest, daarvoor was dit doorklikken geen probleem. waar en hoe kan ik dit oplossen, het gaat over een stand alone pc.

:( Waar bevinden ze zich die externe hyperlinks ?? in Word misschien ofzo ?

maar doet er nu niet toe, ALS jij link-adres kent dan dezelfde adres moet je bruikbaar maken ( kijk onder ! ) ..

ScreenShot003.jpg :ohoop ik dat je dat bedoel ??

Laatst bewerkt:
externe hyperlink. voorbeeld: ik kreeg zojuist een e-mailbericht dat jij een reactie had geplaatst. als ik dan klik op de hyperlink die mij naar je reactie moet leiden, krijg ik die boodschap. ik kon je reactie alleen lezen door naar helpmij.nl te gaan. Dat gaat met alle links nu zo en daar wil ik van af.

Dat klinkt als hetzelfde probleem als de situatie na deïnstallatie van Google Chrome. Microsoft heeft daar een Fixit voor die je kunt downloaden en uitvoeren:
http://go.microsoft.com/?linkid=9726441

De link hierboven start direct de download.

ik had inderdaad GC gedeinstalleerd omdat ik een bericht kreeg dat 'allles' geblokkeerd was wegens een bezoek aan een verboden website. de boodschap zou afkomstig zijn van de nederlandse politie en interpol. alleen als ik 100 euro zo storten zou deze blokkade ongedaan gemaakt worden. ik kon daarna ook niet meer met GC werken. na herinstallatie kreeg ik deze boodschap.
complicatie; bij het installeren van deze fix krijg ik boodschap dat deze niet verwerkt kan worden.. en nu?

Het is handiger om de exacte melding te plaatsen als je zegt een boodschap te krijgen en deze niet in je eigen woorden weer te geven.

Maar het doel van die Fixit is het wijzigen van een aantal register sleutels en dat kan ook op een andere manier. Voordat we naar de echt handmatige manier gaan kun je dit volgen:
http://www.wimvosautomatisering.nl/helpdesk/knowledgebase.php?article=44

ik ben nu GC aan het deintalleren met Revo (de zwaarste manier), dat duurt even, daarna zal ik GC opnieuw installeren en kijken of ik met je aanwijzing verder kom. dank zover!

Ook Revo maakt gebruik van het deïnstallatieprogramma van Google Chrome zelf, dus dat zal geen effect hebben. Wat Revo extra doet is kijken of er zaken overblijven en die kun je dan evt. laten verwijderen. De betreffende registersleutels zijn echter standaard en zullen niet worden verwijderd.

Als je Google Chrome toch opnieuw installeert dan heeft het geen zin daarna nog te doen wat ik aangaf. Dat is alleen nodig als je Google Chrome niet meer wilt gebruiken en overstapt op bijvoorbeeld Internet Explorer of Firefox.

ik wil GC blijven gebruiiken maar wel zo dat die hyperlinks weer werken. dat kan niet met wat wimvos adviseert?

Als je Google Chrome weer installeert zullen de hyperlinks weer gewoon werken. Die doen het nu niet omdat ze nog staan ingesteld op het gebruik van Google Chrome, die er dus niet meer is.

het probleem was/is dat ik gedaan heb wat jij zei: ik heb GC opnieuw geinstalleerd, na de-installatie, en toen bleef het probleem bestaan. Reden voor mij om de vraag hier te stellen.

Dat is inderdaad vreemd. Je kunt dan wel doen wat ik als laatste aangaf maar dan zullen de hyperlinks niet met Google Chrome worden geopend. Je bent nu wel van de volgorde afgeweken.

De juiste volgorde zal dus zijn: Deïnstalleer Google Chrome, voer uit wat ik in #6 aangaf, stel Internet Explorer in als standaard browser en test de hyperlinks. Daarna kun je dan eventueel Google Chrome weer installeren.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan