externe inhoudsopgave

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mario vde

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2007
Berichten
11
Hello!

In het kader van mijn eindwerk moet ik een CDRom afgeven met 2 worddocumenten.

in het eerste staat mijn inhoudsopgave van het tweede worddocument.

Weet nu iemand hoe dit moet?
ik dacht gewoon een inhoudsopgave te maken van mijn eindwerk en die knippe en plakke in het andere worddocument, maar dat gaat dus niet...is het niet mogelijk om de link van zo'n inhoudsopgave aan te passen ofzo?


hartelijk dank!

Mario
 
Waarom maak je er niet gewoon 1 document van wat logisch zou zijn?? De manier waarop jij het doet is om problemen vragen.
 
aangezien dit opgelegd werd door onze school...

Ja Ok, dan is het niet logisch van je school om te vragen de inhoudsopgave in een 2de document te plaatsen. Ik neem aan dat je met koppen werkt? Als je met koppen werkt gaat het niet gaan op deze manier maar zal je die manueel moeten typen in het 2de document.
 
Probeer het het volgende:
1. Wijzig je document, en maak daarin de inhoudsopgave vooraan, en de paginatelling pas startend achter de inhoudsopgave. Kijk ook na of je misschien nog iets kunt/moet instellen zodat de inhoudsopgave niet automatisch wordt geupdate als je 'm opent.
2. Update de inhoudsopgave
3. Sla dit document op onder Vol_document.doc
4. Haal de tekst eraf, zodat alleen de inhoudsopgave overblijft, sla die op als Inhoudsopgave.doc.
5. Open Vol_Document nog een keer.
6. Haal de inhoudsopgave weg, en sla wat overblijft op onder een naam die met de inhoud te maken heeft, bijvoorbeeld Scriptie.doc
7. Brand Inhoudsopgave.doc op cd1
8. Brand Scriptie.doc op cd2

Zou dit werken, denk je?

Tijs.
 
Dag Mario,

Als je eerste document klaar is en je hebt automatisch de inhoudsopgave gemaakt, selecteer dan de inhoudsopgave en ontkoppel daarna de selectie. Dat betekent dat de velden worden verwijderd en dat er alleen tekst overblijft.

Selecteer die tekst en plak dat in document nummer twee.

Velden ontkoppelen:
menu Extra-Aanpassen-Tab Opdrachten-Extra- Zoek Veldenontkoppelen en sleep die naar een werkbalk.
Selecteer dan de inhoudsopgave en klik op de knop Veldenontkoppelen.

Gegroet,

Axel.
 
Kijk hier

Daar zul je (helaas) zien dat een TOC (= Tabel of Contents = Inhoudsopgave) geen gewoon stuk tekst is, maar een veld.

Zomaar plakken met behoud van formattering gaat dus niet (Word maakt er bij plakken ongeformatteerde tekst van).

Wat lijkt te werken is gebruik te maken van het RD veld, ook al is het geen 100% waterdichte methode:
Maak een nieuw document en sla die op onder de naam Inhoudsopgave in dezelfde map als je scriptie. Sluit het document nog niet.
Kies Invoegen -> Veld -> RD -> [vul in het vakje Bestand of Url in "de naam van je scriptie.doc"] -> Klik op Ok
Kies Invoegen -> Verwijzing -> Index en Inhoudsopgave -> tabblad Inhoudsopgave -> vink uit: Hyperlinks in plaats van paginanummers -> (wijzig evt. andere zaken m.b.v. het Opties knopje en evt. het Wijzigen knopje) -> klik op Ok.
Sla je document op.

Als het hoofddocument en de inhoudsopgavedocument van elkaar gescheiden raken (zoals bij het branden van beide bestanden op verschillende cd's) gaat het met Inhoudsopgave.doc alleen mis als op de gegenereerde inhoudsopgave geklikt wordt en gekozen wordt voor Veld bijwerken.

Dat probleem zou je ook weer moeten kunnen oplossen door Inhoudsopgave.doc op te slaan als webpagina (even voor het overzicht een andere bestandsnaam nemen, bijv. Inhoudsopgave_web), daarna te sluiten, deze webpagina opnieuw in te lezen, marges etc. weer op normaal te zetten en daarna weg te schrijven als Word-document.

Zie bijlage voor een voorbeeld (inhoudsopgave tot 3 niveaus diep in Inhoudsopgave.doc).

Succes,

Tijs.
 

Bijlagen

  • inhoudsopgave_testdocumenten.zip
    4,3 KB · Weergaven: 25
Laatst bewerkt:
Dag Mario,

Zoals ik al eerder zei. Maak een document met koppen. Maak een inhoudsopgave. Schakel de velden uit. Kopieer je inhoudsopgave naar een tweede document.

Hierbij de twee documenten waarin ik dit heb gedaan.

Gegroet,

Axel.
 

Bijlagen

  • Document met inhoudsopgave.doc
    75,5 KB · Weergaven: 25
  • Document met kopie van inhoudsopgave.doc
    19,5 KB · Weergaven: 41
Opgelost:

inhoudsopgave maken in het orginele bestand
het bestand slepen naar de prullebak
inhoudsopgave plakke in nieuw bestand
bestand terug uit de prullebak halen en op orginele plaats zetten
en dan dmv alternatieve weergave van de inhoudsopgave de link veranderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan