Externe ip van router niet te pingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eewokney

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 nov 2007
hoi iedereen, mijn probleem is dat ik mijn externe ip van mijn router niet kan pingen, ik heb dit geprobeert vanaf mijn werk en bij de buuren, ik heb een speedtouch 510 geen extra firewall behalve wat is ingebakken in de router zelf.

Kijk eerst eens na of je router wel wil reageren op pings. Veel routers doen dit namelijk niet, uit veiligheidsoverwegingen, met als reden om je te 'verbergen' op het internet.

Tijs.

Dat is je lokale ipadress niet die op internet.

Staat op je status pagina van je modem.

Da's heel fijn, maar dat is de binnenkant van de router. Je geeft dus geen antwoord op mijn vraag.

Voor je informatie: Er is een firewall geïntegreerd in je 510, dus je zult daar wijzigingen moeten aanbrengen om ping antwoorden te krijgen.

Kijk hier voor een mogelijke oplossing.
Ook deze link geeft informatie die zou kunnen werken. Citaat:
How can I allow to ping my SpeedTouch from the internet ( WAN side), by default this is blocked. (Release 5.4)

You can do this through the CLI. Go to services to services and activate the PING_RESPONDER service for the Wan side. The exact command is:
:service system ifadd name=PING_RESPONDER group=wan

What is the difference between disabling the firewall via the CLI and via the GUI ? (Release 5.4)

The SpeedTouch Firewall has three points of control. A source, sink and forward `Hook`. Source: traffic originated from the modem Sink: traffic going to the modem Forward: traffic going through the modem When disabling via the cli you disable all rules active on the three hooks. When disabling via the gui you disable only all rules on the forward hook. If you notice that some traffic is still being dropped by the sink hook you can modify the firewall via the system services to allow the dropped traffic.

Voor je beeldvorming: De GUI is via de webinterface, de CLI is via telnet.exe 10.0.0.138

CLI gids voor de 510 met lampjes aan de voorkant: link
CLI gids voor de 510 met de lampjes aan de bovenkant: link

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
ik wouw doen wat er op je eerste link werd geschefen maar ik kwam tot stap 14, ik heb geen [ppp] ertussen wel [pppoe] [ppptp] en [pppoa] :S heb waarschijnlijk weer net een andere versie,

wat een ***** ding trouwens :P had een cisco moete neme :P

ik wouw doen wat er op je eerste link werd geschefen maar ik kwam tot stap 14, ik heb geen [ppp] ertussen wel [pppoe] [ppptp] en [pppoa] :S heb waarschijnlijk weer net een andere versie,

wat een ***** ding trouwens :P had een cisco moete neme :P

Hmm... voor zo'n goedkoop apparaat kan je er ******* veel mee (even rondgeneusd op Internet, zoals je gezien hebt).

Maar ik geef toe dat het misschien niet erg simpel is, dat wel.
Er zijn nog meer dingen die je kunt doen (weer in de CLI, dit heb ik gejat uit de configuratiefile die te zien is op deze link).

Wel even de huidige configuratie opslaan ergens, voor het geval het niet meer werkt naar smaak na invoer van de commando's en je weer terug zou moeten naar fabrieksinstellingen. Dit kun je doen in de pagina Systeem bij de Geavanceerd opties in de website van de Speedtouch configuratie (knop Reserverkopie). Je kunt daar ook de instellingen weer uploaden zodra je evt. de fabrieksinstellingen teruggezet hebt.

chain create chain=sink
chain create chain=forward
chain create chain=source
rule create chain=sink index=0 prot=icmp icmptype=echo-reply action=accept
rule create chain=sink index=1 action=drop
rule create chain=source index=0 prot=icmp icmptype=echo-request action=accept
rule create chain=source index=1 action=drop
assign hook=sink chain=sink
assign hook=forward chain=forward
assign hook=source chain=source

Succes,

Tijs.