Externe LaCie 250 gig overleden binnen 1 dag

Status
Niet open voor verdere reacties.

mumzel

Moderator
Forumleiding
Hoofdbeheerder
Lid geworden
17 dec 2000
Zoals de titel zegt :) In de winkel zei men dat dat wel vaker voorkwam bij 250 gig schijven. Iemand die dat ook mee heeft gemaakt? Is er een betere optie? en zo ja welke?

Je heb toch wel een nieuwe gekregen,en ja heb dat met een Maxtor gehad 6 dagen

Geld terug ja. Want een nieuwe schiet niet op als ze zelf zeggen dat die 250 gb schijven daarom bekend staan. Maxtors heb ik met geen enkele grootte veel geluk gehad :)

Dat kan allen het gekke is buiten die ene,ikverder alleen maar MAXTOR heb.
Zal het bij mij mazzel zijn.:confused:

Geen idee....

Is er iemand die een tip heeft over góede grote externe schijven?

ik heb ook een lacie 250gig externe harde schrijf usb
en hij werkt perfect heb hem bijna een maand:D:D
nergens last van gehad je moet wel zorgen dat je hem snel kan loskoppelen. moet je maar lezen bij eigenschappen:eek:

Er valt niets meer te lezen:D is Terug bij paradigit. En een maand is ook niet echt lang he? Ik zoek dus een tip voor een grote harde schijf die goed is. mag ook kleiner.

Hallo

Een betaalbare "externe " schijf " is nog steeds een "desktop" model in een externe , meestal u.s.b. casing.

Ik denk dat elke "gebruiker" van dit forum wel zijn persoonlijke voorkeur heeft voor een of ander "betrouwbaar" merk van harddisk.

Uiteindelijk zijn volgens mij x , y of z evenwaardig , want een fabrikant die uiteindelijk een reputatie bezit van defekten , of ondeftige garantiebepalingen , kan het volgens mij uiteindelijk wel vergeten op de hedendaagse p.c. markt.

Ik heb hier al ettelijke defekte "seagate , i.b.m. , maxtor , quantum " , etc .... harde schijven gehad .

Meestal waren de defekten aan de gebruiker te wijten , door onoordeelkundig gebruik.

Te hoge werktemperatuur , schokken , met beschadigde platters als gevolg , te hoge voedingsspanning , slechte bevestiging , etc ....

Alle fabrikanten waren zo sympathiek door de betrokken schijven te vervangen onder garantie , indien deze daar nog onder vielen , en de verkrachting van hun schijven de spuigaten niet uitliepen.

Peter

Ja...dat begrijp ik. Maar een externe schijf die na 1 dag kapot gaat en dan héél goed behandeld is gaat wat ver :) de winkel geeft het zelfs toe :rolleyes: Ik wil graag een externe. Heb er ook 2 die het perfect doen. Een Medion ( groot model) 160 gb heb ik al 2 jaar en die is al veel gesleept. En dan nog een 80 gig USB 2.0 kleine van LaCie. Heb ik ook al weer een tijd en die doet het ook prima. Wordt ook mee gesleept. Maar nu wil ik een grotere. Welke zou dat kunnen zijn :)

Hallo

Mits je er al een hebt van medion , dan zou ik kijken of deze van 250 G.B. nog verkrijgbaar zijn bij jullie.

Heb persoonlijk zo eenje en geen klagen van.

En 3 jaar garantie .

Peter

Degene waar het om ging heeft toch maar een nieuwe LaCie gekocht met het idee daarachter dat het 1 mens wel niet 2 keer zal overkomen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan