• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

externe link met variable bestandsnaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

cybertazz

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2012
ik ben bezig met een verzamel sheet waar ik uit ruim 50 externe sheets info moet ophalen
dit gaat prima maar met 15.000 directe links een monniken werk om te maken.
het gaat om het volgende;
deze directe link ='D:\Mijn Documenten\werkdocs\msexel\2016\uurlijsten leeg\[uren_leeg.xlsm]januari'!$E$1
hier wil ik het woord leeg in de bestandsnaam vervangen door een variable in een kolom/cel waardoor ik de hele rij links kan aanpassen.

bv.
in a1=klaas
a2 = piet
a3 = sjaak
enz.

zodat ik de rest van de rij naar meerdere data cellen kan ver wijzen

dit zou kunnen met indirect maar dan moeten de externe sheets geopend zijn dat gaat niet want met een directe link haal je data uit gesloten bestanden
na enig google werk kom je uit op de pull functie ook geprobeerd maar enorm traag 2 uur rekentijd voordat je file open is Geen optie!
nu had ik nog ergens gelezen dat dit te doen is via vba maar daar stopt mijn kennis in excel

enig idee hoe ik dit kan oplossen

64 bit? hmm, je klinkt niet als een power user die intensief gebruikt maakt van Powerpivot en hele grote bestanden (honderden MB's en meer) gebruikt. 32 bit zou meer voor de hand liggen.
Heb je wel eens heroverwogen hoe deze gegevens staan opgeslagen? Excel is nou eenmaal veel handiger met gegevens die samen in 1 (of meerdere gerelateerde) tabel(len) staat.
Koppelingen naar tientallen bestanden zijn 1. traag en 2. lastig te onderhouden.
Je zou gebruik kunnen maken van Get and Transform (groep op de Data tab) en daarmee alle bestanden uit een map kunnen importeren. Maar ik vermoed dat een macro makkelijker zal zijn.
Kan je een bestandje uploaden met een paar van de koppelingen en 1 van de import bestandjes en wat info over waar precies de bestanden staan en hoe ze genoemd zijn (inclusief bladnamen).
Maak alles wel eerst anoniem.

bijgaande wat voorbeeld materiaal

het gaat om een urenregistratie
het gaat dus om het volgende ik wil dat in het tabblad personeelslijst het variabel gedeelte van e bestandsnaam ingegeven wordt
en dan in bv januari de eerst rij (rij 5 ) gaat corresponderen met alle gegevens van de persoon van personeel blad c5
de formule wil ik zo hebben dat ik aleen de rijen naar beneden hoef te kopiëren voor alle ander personeel leden

ik hoop dat ik zo een beetje duidelijk heb gemaakt wat ik zou willen

groet johan

Bijlagen

ik krijg met die gekoppelde formules de boel nog niet lekker opgang is hiervoor niet iets anders wat mijn probleem oplost?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan