Externe mail komt niet aan op exchange 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

Teus

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2007
Berichten
6
Geplaatst: 22 Dec 2010 23:42 Onderwerp: Externe mail komt niet aan.

--------------------------------------------------------------------------------

Beste,

Pas is mij gevraagd om een exchange in te regelen, aangezien ik er niet heel veel ervaring mee heb loop ik tegen een probleempje aan.. Ik kan wel mail intern versturen, ook kan ik de mail naar een extern mail adres sturen en komt het gewoon aan maar... als ik vanaf het externe mail adres beantwoord of gewoon een mail verstuur naar dat ''interne'' mail adres dan komt hij niet aan en krijg ik de volgende melding:

"The recipient server did not accept our requests to connect"

De externe mail adressen worden niet geaccepteerd.. Wat moet ik instellen om die wel te accepteren zodat de mail wel gewoon aankomt?

Ik gebruik SBS2008 met exchange 2007
 
Je brengt het nu alsof jouw mailserver de mail van externen niet accepteert. Het is maar zeer de vraag of het probleem niet ergens anders zit: Denk aan poort 25 (=SMTP) blokkades van je Internet-provider, firewall issues op de SBS-server en/of je Internet-router, niet-ingestelde portforwarding etc.

Eerste wat ik zou doen is nakijken of portforwarding en firewall op je Internet-router kloppen. Daarna nakijken of je op de SBS-server nog een firewall actief hebt en of die wel zo is ingericht dat verbindingen van buitenaf ermee mogelijk zijn. Daarna vanaf een externe mailserver via Telnet een mail-sessie te starten met jouw mailserver. Zie hier hoe je dat zou kunnen doen.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan