Externe monitor op laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Smiddie

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2008
Hey,

ik heb een Acer Aspire 5715Z-4A3G16Mi laptop en ik wou graag een extra monitor erop aan sluiten. Het liefst een beetje een grote, tussen de 19" en 22", wel breedbeeld natuurlijk. Nou is mijn vraag: is dit wel mogelijk?

de aansluitingen op de laptop zijn:

- VGA
- TV-OUT (S-Video) (ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft?)

Zou ik hiermee dan een extra monitor erop aan kunnen sluiten. En ik weet ook niet of de videokaart dat trekt. De videokaart:

- Intel GMA X3100 (shared videogeheugen) tot 358 shared MB

Alvast bedankt voor een antwoord ;)

Smiddie

PS: ik had al 1 op het oog:

Acer P193W:

Acer%20P193W%20X-Serie.jpg

Hij heeft een VGA aansluiting. Zou ik deze dan an kunnen aansluiten

Laatst bewerkt:
Kort maar krachtig: ja.

Zodra je de monitor aansluit terwijl je laptop gewoon aan staat, zal Vista met een scherm komen waarin je een aantal zaken kunt regelen zoals:
- Beeld op beide monitoren (dus ook scherm van laptop) gelijk
- Beeld alleen op externe monitor
- ,, naast elkaar.

Dus ik kan deze gewoon kopen en aansluiten op de laptop. Deze herkent deze dan (als het goed is) en dan kan ik het instellen hoe ik het wil. Wil het ook allemaal met de videokaart enz.?

Hoi,

Ja hoor.
Als het nou een oud beestje was ..... maar dat is het nie en het levert dus geen enkel probleem op.
Ik begrijp hieruit, dat je hem 'thuis' als werkplek-computer wilt gebruiken .....
Doe jezelf een lol en koop en dan ook een draadloze desktopset bij.
Je kunt de laptop zo instellen, dat als je de deksel dicht doet, er niets mag gebeuren (dus niet uitschakelen, stand-by of sluimerstand).
Dus aanluiten beelscherm, usb-onvanger van de desktopseterin, deksel dicht en je kunt ermee werken alsof het een normale pc betrof.
Ergonomisch beter en tegen rsi .... :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan