Externe NAS

Status
Niet open voor verdere reacties.

dtver

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 aug 2011
Hoi,

Ik heb een vraag over een NAS.

Het is de bedoeling dat de servers op locatie 1 (hier) elke nacht een backup maken naar een externe HDD op locatie 1 en op locatie 2. Locatie 2 is echter vijf kilometer hier vandaan, voor het geval er brand uitbreekt of alle schijven op locatie 1 'plotseling' niet meer werken. Ik vroeg me dus af hoe ik een backup naar locatie 2 kan krijgen, native naar/via de NAS. Het is niet de bedoeling dat er een extra server op locatie 2 komt, het liefst wil ik de NAS gewoon kunnen aansluiten op het netwerk daar, poorten openen en dat er dan een beveiligde verbinding kan worden gemaakt voor de overdracht van de backups.

Ten eerste, is dit mogelijk, ten tweede wat voor NAS is dan aan te raden?

Bij voorbaat dank

Ja het is mogelijk. In het geval van een "PUSH" backup: elke nas die FTP/SFTP/shared network drives ondersteund al naar gelang je backup voorkeur. Een aantal nassen ondersteunen ook PULL en synchronisatie mogelijkheden, maar indien je dat allemaal al centraal geregeld hebt is dit niet nodig

In het geval van een push setup is alleen de hoeveelheid data die moet worden opgeslagen en eventueel de doorvoersnelheid van de NAS een factor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan