Externe netwerk hardeschrijf naar Samsung LED televisie via LAN

Status
Niet open voor verdere reacties.

Taas2006

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2007
Hallo iedereen,

Ik heb sinds een paar dagen een Samsung LED televisie, exacte type: UE40C60000

Nu heb ik ook een externe netwerk hardeschrijf: IOMEGA Home Media Netwerk Hard Drive.

Ik heb de Televisie en de externe schrijf op de router aangesloten.

Ik wil graag dat ik de films die ik op de externe schrijf heb staan op m'n TV kunnen afspelen.
Hoe kan ik dat het best doen/instellen via de LAN?

Ik kan m'n schrijf vinden op mijn televisie maar hij geeft geen bestanden weer. De films die er op staan zou hij wel moeten vinden/afspelen omdat ik, als ik het via de usb doe, deze films wel afgespeeld krijg.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Gr, Taas

Mooi apparaat, heeft DNLA en je zou zelfs draadloos moeten kunnen streamen? Maar alles is bekabeld, begrijp ik. Ik heb geen ervaring en zou eerst uitgebreid in de handleiding gaan neuzen.
http://www.samsung.com/nl/consumer/...XXN/index.idx?pagetype=prd_detail&tab=support

Vanaf blz 24 nederlands zie je e.e.a. Misschien is het nodig vaste IP-adressen in te stellen voor zowel netwerkschijf als TV. Dat moet je doen op de TV zelf resp. met behulp van de software van je netwerkschijf (denk ik, ik heb geen ervaring)

Laatst bewerkt:
Na heel veel gezocht te hebben heb ik het gevonden en ik zal het even posten voor als er mensen zijn met het zelfde probleem:

Je kunt Mediaplayer screamen naar de televisie. Dus de windows mediabibliotheek kun je op je televisie terug vinden.

Nu kun je door via bestand --> Bibliotheken beheren mappen toevoegen aan WMP.

Als je nu de externe netwerkschrijf selecteerd wordt deze toegevoegd aan WMP en kun je alle bestanden die op de schrijf staan afspelen op de televisie.

Succes,

Gr, Dirk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan