Externe opslagmedia aansluiten = vastlopen / zeer traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

zansa

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2007
Goedendag,

zo vlakt voor kerst helaas een probleem met mijn computer. Deze heeft het altijd goed gedaan, totdat ik van een oude externe hdd wat data wilde halen. Toen ik deze erin deed reageerde de computer nergens meer op, ook de bekende ctr+alt+del wilde niet meer.
Schijf aan de kant gegooid maar sindsdien is het overal mee raak. Als er nu bijv. een USB stick van 512 mb in gaat loopt ie ook vast.

Wanneer deze aangesloten zijn voordat de computer opgestart wordt gaat het wel goed, echter is de verbinding dan vreselijk traag (120 uur over 5 gb).

Wat ik zelf al geprobeerd heb:
- forum doorzoeken, maar helaas niet gevonden
- schijven op andere computers geprobeerd, waar ze probleemsloos werkte
- alle usb poorten verwijderen en opnieuw installeren

Heeft er iemand nog een zinnig idee, zodat ik vanavond geen all you need is love hoef te kijken??? :confused:

Vriendelijk bedankt en fijne dagen!

Ondersteund je Windows wel USB 2.0? Heb je alle Windows Updates (Service Packs) geinstalleerd?

Goedendag

Ja, hij heeft ook altijd goed gewerkt totdat ik die oude schijf er even aangehangen heb. Er staan ook geen Windows updates meer klaar, zowel standaard als optionele :(

Bedankt voor uw berichtje

Ik heb wel eens meegemaakt, dat dit aan de gebruikte USB-poort ligt.

Bijvoorbeeld:
  • 1 kapotte usb port, een andere usb-port proberen.
  • Op USB-hub (card-reader) aangesloten, maar moet rechtstreeks op je moederbord aangesloten worden. Dus niet op de cardreader aan de voorkant van de systeemkast.

mss is de usb poort wel een peetje kapuut?

heb iets soortgelijk met mijn laptop ook gehad (en had maar 2 usb poorten)
1 ervan werkte niet meer maar na een tijd heeft it zigzelf opgelost

mss heb je een virus binnen gehaald dat de detectie van de usb blockeerd?
al eens een virus scan geprobeerd?

@gebruiker33, bedankt voor je berichtje
Inmiddels heb ik alle poorten gehad, 2 voor en 8 achter. Helaas bij elke poort hetzelfde resultaat

@meerweten , ook bedankt voor je berichtje.
Virus verwacht ik niet, maar dat heb ik nog niet geprobeerd dus zal die vandaag eens aanslingeren. Hopelijk is het dan opgelost

iemand nog een idee?

Inmiddels heb ik nieuwe drivers geinstalleerd, wordt het ook niet beter van.

Aangezien Windows compleet vast loopt begin ik meer het idee te krijgen dat het een software matig probleem is?...

Alvast bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan