externe pdf toevoegen aan mijn report

Status
Niet open voor verdere reacties.

bassie3

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2013
is er een mogelijkhied om binnen access een extrene pdf toe te voegen aan mijn aan te maken report?

Ik snap niet wat je bedoelt. Waar komt die PDF vandaan bijvoorbeeld; hoeveel pagina's, een pdf is in beginsel al een object, dus waarom niet apart afgedrukt? Etc.

oke verduidelijking:
wat ik doe in de oude situatie is een raport aanmaken (werk order) daar hoort een werktekening bij in pdf formaat .
nu is het zo dat ik eerst de werkbon afdruk en dan de tekening erbij zoek en appart afdruk.

in de nieuwe situatie zou het fijn zijn als access dit gedeelte voor me kan doen dus ik druk op de knop "maak werkbon aan" en hij opend de werkbon ( als preview report) en als 2de pagina de pdf met de tekening. de pfd's staan allemaal in een apparte vaste map dus locatie is een bekend gegeven met alleen een wisseling in bestandsnaam.
ik hoop dat het zo wat duidelijk is

Áls dat al zou lukken, zou je hooguit de eerste pagina zien van je pdf; en dan nog vermoedelijk niet eens helemaal omdat de pdf zelf ook marges heeft, en je dat object in een rapport zet. Het kan dus nooit beeldvullend worden weergegeven. Ik zou volstaan met een aparte afdrukopdracht voor de pdf. Je drukt dus met één knop zowel rapport als pdf af. Met dit soort zaken moet je niet teveel willen rommelen :).

Heb geen ervaring maar is dit bruikbaar. Weet niet of een PDF erbij kan.
Je hebt duidelijk de Access cursus niet gelezen, want dan had je geweten dat je met een grote boog om het Bijlage veld moet lopen. Bovendien lost het niks op, want een rapport kan, hoe hoog of hoe laag je ook springt, nooit meer dan de eerste pagina van een pdf afdrukken. Ik hou het gewoon bij mijn eigen conclusie, die wél op ervaring is gebaseerd :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan