Externe schijf doet het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

nielo1977

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2008
Hoi hoi,

Ik kwam deze handige site tegen:)
Ik heb sinds 2 weken een externe harde schijf gekocht van maxtor basic 640 gb usb 2.0
werkte tot vandaag prima.
Ik had deze schijf gekocht om alles over te zetten van de c schijf, moest windows opnieuw installeren.
Maar nu windows gedaan doet de externe schijf het niet meer, kan geen toegang krijgen,bestand is beschadigd enof onleesbaar.
Hij staat wel bij schijfbeheer.
toen alles nog goed was zag ik bij deze computer staan gewoon c; schijf en de f schijf(de externe)en zag je een afbeeldingkje staan van de harde schijf en de naam en die staat er nu niet meer bij.
Verkennen krijg ik dezelfde foutmelding:(
|Lampje op de schijf brandt groen.
wel zie je dat lichtje zwakker worden en weer zoals het hoord,dat deed hij altyd al en werkte.
Deze schijf heeft een aparte voedingsadapter.
dus dat lichtje minder word en dan weer niet,dat snap ik niet:(
Kan je zoiets herstellen?
Of ben ik alles definitief kwijt wat erop staat?
Ik koop nooit maar dan ook nooit meer iets van het merk maxtor.
Wie weet wat er aan te doen is?
Ik hoor het graag.
Alvast bedankt.
Groetjes nielo

Welke versie van Windows heb je geherinstalleerd?
Indien XP: Heb je ook Service Pack 2 of Service Pack 3 ondertussen geïnstalleerd? Indien niet, doe dat dan eerst even, en kijk of je dan wel bij (de data van) die externe schijf kunt komen.

Succes,

Tijs.

Hoi,

Ik had xp home en die heb ik opnieuw geinstalleerd.
Met alle nieuwe update,s zoals service pack 3.:confused:
kan er totaal niet inkomen,word wel herkend en bij schijfbeheer staat hiuj erbij met inorde:confused::rolleyes:

Kijk dan eens wat er gebeurt als je hem aan een computer van iemand anders hangt. Is het daar ook mis, dan vrees ik het ergste...

Tijs.

dan doet hij het ook niet,ook al geprobeerd.:evil::confused::(
maar ben je dan alles kwijt of kan je het nog recoveren??
dit is toch een fout van de schijf?
is *** harstikke nieuw, dat verwacht je niet:confused:
ik ga morgen langs die winkel.
Dan is gewoon die schijf niet goed...
dan ruilen ze hem maar lekker om.
en dan gaat hij op marktplaats.
stap wel binnen als het lekker druk is,goede reclame voor ze:evil:
dit is sowieso de laatste keer dat ik iets van maxtor koop...
laat maxtor het lekker houden bij de interne schijven..
ik ga voortaan dvd branden.

edit; het is gelukt om alle foto,s te redden met een recovery programma van convar!:D
de rest kan ik opnieuw downloaden.
bedankt nog iniedergeval.
gr nielo

Laatst bewerkt:
Voordat je de harde schijf als rommel bestempelt: Het kan ook gewoon zo zijn dat er niet goed mee is omgegaan. Bijv. tijdens een schrijfoperatie van de computer trekken van de externe harde schijf etc.
Daarnaast kan het zelfs de beste harde schijf overkomen dat soms data verkeerd erop komt.

Het feit dat je m.b.v. een recovery programma data van je harde schijf hebt kunnen redden geeft aan dat er waarschijnlijk niet echt iets kapot hoeft te zijn aan die schijf.

Je zou (nu je data weer gered is) gewoon eens die actie kunnen uitvoeren die wordt voorgesteld, namelijk formatteren. Gebruik dan in de komende tijd de externe schijf 'voorzichtig' (dus houd ergens anders kopien achter de hand van wat je erop zet) en kijk of het probleem terugkomt en indien ja, onder welke omstandigheden.

Succes,

Tijs.

ik schuif het op rommel omdat ik even geirriteerd erom was,:shocked:;)
Ik ga de schijf formatteren sowieso alleen dit vroeg ik me af of het normaal is dat het groene lampje zwakker word, heb hem aangesloten zitten en nu zie ik dat lampje zwakker worden en weer normaal,zwak flikkeren zeg maar.
schijf heeft een aparte voeding:rolleyes:

hij werkt weer.
na formatteren doet hij het weer.
voor hoelang?:D
nu nog een dvd brand programma zoeken:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan